معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد: با توجه به حجم زیاد بیماران کرونایی همچنان با کمبود دستگاه اکسیژن ساز مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 27 October 2020

دکتر وفایی نسب گفت : تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها مناسب است و خیران کمک‌های بسیار زیادی به ما کرده اند.

وی افزود: تاکنون چهار مخزن اکسژن ساز از کارخانجات فولاد قرض گرفته یا برای ما خریداری کرده اند و اکسیژن را هم به صورت رایگان در اختیارمان قرار می‌دهند.

وفایی نسب گفت :  اما مهمترین مشکل ما در حال حاضر که با توجه به تعداد بسیار زیاد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان وجود دارد، اکسیژن است.

وی با اشاره به نیاز همه بیمارستان‌ها به دستگاه اکسیژن ساز گفت :  دستگاه‌های اکسیژن ساز توان پاسخگویی به این حجم فراوان از بیماران را ندارد و مجبور به استفاده از مخازن اکسیژن و کپسول‌های اکسیژن هستیم.

معاون مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد هم اکنون ۲۰۰ بیمار بیشتر از موج اول در بیمارستان‌ها بستری هستند و هر بیمار کرونایی حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ لیتر اکسیژن نیاز دارد.

وی گفت: با وجود کمک خیران و کارخانجات فولاد همچنان با کمبود دستگاه اکسیژن ساز و مخازن اکسیژن و حتی اکسیژن مایع مواجه هستیم و سایر تجهیزات تنفسی و ... با همکاری وزارت بهداشت و هیات امنای صرفه جویی ارزی تهیه شده و در اختیار بیماران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار