رییس بیمارستان میبد از اختصاص بخش آی. سی. یو دیگری در این مرکز بهداشتی و درمانی به دلیل افزایش ورودی تعداد بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت ۲ بخش تکمیل شده ‌است.
کد خبر: ۹۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 20 October 2020

دکتر محمد هادی فرح زادی دوشنبه شب با انتشار ویدیویی در صفحه فضای مجازی بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد بدون اشاره به آمار و ارقام و تعداد تخت های این ۲ بخش افزود: وضعیت بیمارستان به وضعیت قرمز اوایل سال ۹۹ برگشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت بخش آی. سی .یو تکمیل و بخش سی سی یو نیز تبدیل به آی. سی .یو شده ‌است.

رییس بیمارستان میبد تصریح کرد: تعداد کادر بیمارستان مبتلا به ویروس کرونا نسبت به پیک اول افزایش یافته و همه کادر درمان با حال خسته از مردم عاجزانه درخواست رعایت توصیه‌های بهداشتی دارند.

وی از مردم خواست حتی در منزل هم از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و  از حضور در مجامع مربوط به شادی ، جشن ، میهمانی دوستانه و نیز محافل مذهبی خودداری کنند تا بتوان از پیک سوم کرونا گذر کرد.

همچنین مدیر بیمارستان میبد گفت : وخامت حال بیماران موجب شده است تا بخش آی. سی. یو دوم بیمارستان راه‌اندازی شود.

ذبیح الله برجسته با اشاره به اینکه حال بیشتر بیماران بستری شده کرونا در میبد رو به وخامت است از مردم خواست به طور جدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از حضور در مراسم‌ جمعی خودداری کنند.

ساخت بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد در سال ۱۳۶۸ با همت خیرین ارجمند شادروانان میرزا محمد صادقیان و حاج سید حسین میردهقان (کرباسی) در زمینی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۱۲ هزار مترمربع شروع شد.

این مرکز درمانی و بستری بیماران با همکاری دانشگاه شهید صدوقی یزد مجهز و تکمیل  و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۸۰ افتتاح شد  و اکنون با ۲۱۹ تخت و فضای فیزیکی استاندارد و تجهیزات فعال است.

مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که با فوت ۳۳۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۲۵۱ بیمار جدید شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۹۴۸ نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ادامه داد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران ، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه موارد مرگ و میر کرونا در کشور هستیم. علت آن بی توجهی و سهل انگاری در رعایت توصیه های بهداشتی و کاهش استفاده از ماسک در کشور و بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین در بین مردم است.

وی افزود: گذر از این وضعیت نگران کننده مستلزم همکاری همه مردم و همه دستگاه های اجرایی با کارکنان نظام سلامت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار