مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی و ورزش ( ۲۶ مهرماه تا دوم آبان‌ ماه) نخستین المپیاد ورزشی استان در فضای مجازی در ۲۰ رشته آغاز شد .
کد خبر: ۹۰۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 18 October 2020

مسعود شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این المپیاد در بیشتر رشته‌ها به خصوص همگانی، باستانی، دارت، دومینو، شطرنج، روستایی عشایری، کاراته و رزمی به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی ادامه داد: به خاطر پیشگیری از کرونا عموم ورزشکاران و علاقه‌مندان از رشته‌های مورد نظر خود فیلم تهیه و در موعد مقرر برای حضور در المپیاد از طریق فضای مجازی به هیات‌های ورزشی یادشده  ارسال کنند.

این مسوول امور جوانان ورزش یزد با اشاره به اهمیت ورزش در هر شرایطی به خصوص در وضعیت کرونایی اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع تا پایان هفته علاوه بر المپیاد حدود ۲۰۰ برنامه که بیشتر در فضای مجازی است نیز پیگیری می‌شود.

شریعتی اطهار کرد: تمامی فعالیت‌ها برای فرهنگ‌سازی و تداوم ورزش در بین اقشار مختلف مردم و خانواده‌هاست که با همکاری رسانه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ،۶۲ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد  و از مجموع جمعیت استان ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۵۳ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  چهار هزار و ۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد یک هزار و ۷۷۹ نفر از آنها بستری شدند و  با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۵۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

وی  افزود: تاکنون ۴۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  همچنین چهار هزار و ۷۲۱ نفر تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون چهار میلیون و ۴۸۲ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان  قرمز است و  استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار