نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و ادامه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن، پیگیری انتقال حساب‌های بانکی این واحدها به یزد ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 13 October 2020

محمدصالح جوکار، پیش از ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال تعامل با دستگاه‌های اجرایی است و از وظایف خود کوتاه نخواهد آمد، اظهار داشت: ما به دنبال تعامل هستیم اما هر کجا شاهد کوتاهی دولت در حق مردم باشیم، کوتاه نخواهیم آمد.

وی تاکید کرد: حتی اگر دو روز از عمر دولت باقیمانده باشد، در برابر کوتاهی‌ها و پایمال شدن حقوق مردم فریاد خواهیم زد زیرا دغدغه اصلی ما حل مشکلات مردم است.

جوکار با بیان اینکه ما حتی به دنبال دخالت در عزل و نصب‌ها نیستیم اما پیگیری می‌کنیم که دولت در زمینه‌های مختلف از جمله پرداخت حقوق‌ها شفاف سازی کند، ادامه داد: به لیستی که دولت اخیراً ارائه داده اعتماد نداریم زیرا در بسیاری موارد، حقوق پایه را اصلاح کرده اند اما مزایای جنبی برای افراد در نظر گرفته اند که دریافت‌ها را بسیار متفاوت می‌کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند آمایش استان یزد بیان کرد: این سند، یک سند راهبردی برای استان است و می‌تواند تحولات خوبی در حوزه صنایع ایجاد کند ضمن اینکه می‌تواند حرکت به سمت صنایع های‌تک و بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه همچنان نیز مسئله راهبردی استان یزد، مسئله آب است، افزود: خط دوم انتقال آب به طور کامل تعطیل شده بود و دولت سال گذشته فقط ۲ میلیارد تومان برای احداث این خط اعتبار گذاشته بود که این رقم برای نگهداری ۶۰ کیلومتر اجرا شده نیز کافی نبود.

جوکار عنوان کرد: جلسه مشترکی با وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری و پیمانکار طرح برگزار و تقسیم وظایف انجام شد که امیدواریم بر اساس جدول زمان بندی شده و واریز به موقع اعتبار، بتوانیم از ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعبی انتقال آب به خوبی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد انتقال حساب بانکی صنایع و معادن بزرگ به استان نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه و در راستای تداوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن، انتقال کامل حساب این بنگاه‌های اقتصادی به استان و شهرستان محل فعالیت آنها پیگیری شد که بخشی از این اقدام انجام شده و بخش دیگری نیز به زودی منتقل خواهد شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در مورد مهاجرت‌های بی‌رویه نیز بیان کرد: حضور پرشمار اتباع خارجی در یزد به دلیل نجابت و مهربانی یزدی‌هاست ضمن اینکه در یزد مشاغلی ایجاد شد که بیشتر به نیروهای خدماتی و کارگران ساده نیاز داشت از اینرو هر روز شرایط برای مهاجرت اتباع خارجی و مهاجرت مردم از سایر نقاط کشور به یزد هموارتر شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیگیری مسئله فقر غذایی و مسکن مردم نیز اظهار داشت: اکنون بسیاری از مردم با مشکل فقر غذایی مواجه هستند که این موضوع باید حل شود و در مجلس نیز پیگیر صدور کارتهای دیجیتال برای چهار دهک پایین جامعه برای دریافت و تأمین کالاهای اساسی هستیم.

جوکار یادآور شد: مسکن ارزان قیمت نیز در قالب طرح دو فوریتی در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم این طرح را به نتیجه برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح‌های نیمه تمام دولت نیز بیان کرد: اکنون بیش از ۷۰۰ طرح نیمه تمام در استان یزد وجود دارد و معتقدیم دولت توانایی تکمیل این پروژه‌ها را ندارد و حتی پروژه‌هایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، به حال خود رها شده اند و هزینه‌هایی که تاکنون برای آنها شده نیز در حال از بین رفتن است.

جوکار با اشاره به اینکه این پروژه‌های نیمه تمام، حاصل تقابل دولت‌ها با یکدیگر است، افزود: در شرایطی که پروژه‌های دولت دهم نیمه کاره مانده بود، دولت یازدهم اغلب آنها را به حال خود رها کرد و پروژه‌های جدیدی تعریف کرد که متأسفانه اکنون بخشی از آنها نیز نیمه کاره مانده است.

وی تصریح کرد: معتقدیم مجلس باید برای استیفای حقوق مردم فریاد بزند و مردم نیز این اطمینان را داشته باشند که از حقوق آنها کوتاه نخواهیم آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار