مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان این‌که گردشگران متخلف در حوزه کرونا تذکر گرفتند، گفت: اماکن گردشگری استان یزد طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا تعطیل شدند.
کد خبر: ۹۰۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 12 October 2020

سیدمصطفی فاطمی در‌ گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به این‌که سلامت مردم در اولویت صنعت گردشگری است، اظهار کرد: هفته گذشته تعدادی گردشگر به صورت گروهی وارد استان شدند که در یکی از اماکن گردشگری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکردند که هم به آن مکان و هم به گردشگران تذکر لازم را دادیم.

وی با بیان این‌که به اماکن تاریخی و گردشگری استان تاکید کردیم که بدون ماسک گردشگری را نپذیرند، افزود: پس از تذکر، این گروه گردشگری با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی وارد سایر اماکن گردشگری در استان شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این‌که آیا تورهای گردشگری نیازمند مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی هستند یا خیر؟ گفت: تورهایی که به همراه راهنمایان رسمی وارد شهر می‌شوند باید مجوز رسمی را اخذ کنند، اما در کنار آن ممکن است گردشگرانی به صورت خانوادگی و یا یک گروه دوستانه سفر کنند که نیازی به کسب مجوز از جایی ندارند.

فاطمی در پایان تاکید کرد: در این شرایط سفرهای گروهی توصیه نمی‌شود برای جلوگیری از گسترش بیماری و انجام سفری ایمن، سفرهای مسئولانه را با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی هم از سوی تاسیسات گردشگری و هم از سوی گردشگران جایگزین کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار