معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم نیکوکار استان یزد در ۶ ماهه نخست امسال پنج میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان صدقه دادند.
کد خبر: ۹۰۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 12 October 2020

غلامرضا مشعل چی بابیان اینکه بیش از ۲۵ هزار خانوار با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ۱۳۸ هزار صندوق صدقه بزرگ، متوسط و کوچک در سطح استان یزد نصب و توزیع‌شده است.

به گزارش ایرنا به نقل ار روابط عمومی این نهاد، وی افزود: صدقات دریافتی برای کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ازدواج نیازمندان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال و وام ضروری و کمک موردی به نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، تعامل با خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می شود.

مشعل چی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی پرداخت صدقه در شش‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: صدقه اهدایی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان از این کمک‌ها برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای پرداخت صدقه، گفت: نیکوکاران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری#۰۳۵*۸۸۷۷* و یا ارسال پیامک عدد یک به ۸۸۷۷ با سهولت صدقه روزانه را پرداخت کنند.

***

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها، اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت این مراکز آموزشی برای کمیته امداد و جامعه هدف تحت حمایت این نهاد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

محمد شجاعان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، گفت: ارتباط و تعامل با دانشگاه‌ها، اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت این مراکز آموزشی برای کمیته امداد و جامعه هدف تحت حمایت این نهاد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی نیکوکاری مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، بیان کرد: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان، جذب خیران هر محله، پیوند نیازهای محرومان با توانمندی‌های خیران، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از کارکردهای مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد یادآور شد: هم‌اکنون ۴۰۰۰ دانش‌آموز و ۵۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی و حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

***

رئیس کمیته امداد شهرستان میبد گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۲۲۸ فقره وام از محل منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

حسین زین‌الدینی بابیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال ۲۲۸ فقره وام از محل منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع بانکی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.

وی افزود: طی این مدت سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در زمینه‌های اشتغال، کارگشایی، ودیعه مسکن و تعمیر مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان میبد پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان میبد ادامه داد: ۵۷ مورد از وام‌های اعطائی به مبلغ دو میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان درزمینهٔ ایجاد فرصت‌های شغلی و پایدارسازی کسب‌وکار مددجویان تحت حمایت درزمینهٔ طرح‌های دامداری، صنایع‌دستی، صنعتی و معدنی و خدمات، ۱۱۷ مورد از تسهیلات اعطایی به مبلغ ۶۶۵ میلیون تومان درزمینهٔ وام کارگشایی نیازمندان و ۵۴ مورد از تسهیلات پرداختی به مبلغ ۶۲۰ میلیون تومان مربوط به وام ودیعه مسکن و تعمیر مسکن بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار