برای نخستین بار در کشور.
طرح استفاده از ربات پرنده در بازدید و پایش شبکه‌های برق استان یزد رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 12 October 2020
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: در اجرای طرح استفاده از ربات پرنده، شرکت توزیع نیروی برق استان از این به بعد با استفاده از ربات پرنده بازدید‌ها و پایش‌های لازم را از شبکه‌های برق انجام خواهد داد.انجام پایش‌های شبکه توزیع برق یزد با ربات پرنده

نواب افزود: بهره گیری از این ربات پرنده، پایداری برق استان و برخورداری از برق ایمن را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: این ربات پرنده قابلیت ارسال اطلاعات بصورت آنلاین را داراست و قادر است همه پارامتر‌های لازم در پایش شبکه‌های برق را بررسی کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد کاهش و صرفه جویی در هزینه ها، سرعت عمل بالا و دسترسی به نقاط صعب العبور را از دیگر ویژگی‌های این ربات پرنده برشمرد و گفت: با بهره گیری از این ربات روزانه توان بازرسی و پایش ۲۵ کیلو متر از شبکه‌های برق را داریم.

استان یزد با برخورداری از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه برق در بسیاری از شاخص‌های صنعت برق از جمله کاهش تلفات و خاموشی رتبه برتر کشور را داراست.

جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت با قدر دانی از فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان بکار گیری این ربات پرنده را دستاوردی ارزشمند برای صنعت برق استان و کشور دانست که موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت عمل در برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات شبکه‌های برق می‌شود.

صادقی مدیر کل نظارت شرکت توانیر نیز که بصورت مجازی سخن می‌گفت، این اقدام را گامی برای هوشمند سازی فعالیت‌ها و اثر بخشی هرینه‌ها و امکانی برای سرعت عمل بیشتر بخصوص در بحران‌ها و حوادث دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار