کد خبر: ۹۰۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 10 October 2020

 در بررسی اپیدمیولوژی بیماران مثبت قطعی مبتلا به ویروس کرونا اظهار داشت: در شهرستان خاتم دلایل بیماری اغلب به دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی برمی‌گردد که این موضوع و شیوه ابتلا اختلاف چشمگیری با عواملی از جمله تماس شغلی یا مسافرت به عنوان گزینه‌های دیگر دارد.

وی گفت: با همکاری و همت بهداشت محیط شهرستان و بسیج دستگاه‌های اجرایی؛ مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، مدارس و سایر واحدها مورد بازرسی قرار گرفت و توصیه، آموزش و آگاه‌سازی برای رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی انجام شده که 26 واحد و مرکز متخلف توسط گروه‌های بازرسی شناسایی و پلمب شدند.

فرماندار شهرستان خاتم با توجه به اینکه 42 درصد از موارد ابتلا در خاتم به دلیل دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی و مراسم‌ها بوده است افزود: تمام تجمع‌ها و برنامه‌ها محدود شده و اگر برنامه‌ای با توجه به شرایط ضرورت اجرا داشته باشد باید با اخذ مجوز صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه است‌.

میربهبودی با اشاره به اینکه گشت‌های مشترکی در شهرستان برای تقویت و تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر کلیه اصناف و کارگاه‌ها در حال انجام است تصریح کرد: تقویت امکانات بهداشتی و ضدعفونی در مدارس، نظارت بر دفع بهداشتی پسماند مدارس و توجه به جلوگیری از حضور افراد مشکوک به بیماری در مدارس و محیط‌های شغلی در دستور کار ویژه است.

وی ادامه داد: در شهرستان خاتم آمار بیماری کرونا نسبت به مرحله اول 22 برابر شده است، از مردم عزیز شهرستان خواهشمندیم برای قطع زنجیره بیماری رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را بیش از گذشته برای حفظ سلامت فردی و اجتماعی رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار