حال و روز استان یزد همانند دیگر نقاط کشور اصلا خوب نیست؛ در بحبوحه دفاع تمام قد و فرسایشی کادر درمان از سلامت شهروندان، کرونا به مدد سهل انگاری و عادی انگاری ها همچنان بی‌حریف می‌تازد و کسی جلودار آن نیست.
کد خبر: ۹۰۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 06 October 2020

در روزهای آغاز شیوع کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل امسال وقتی به سراغ کادر درمان استان می رفتیم همه آنها پاسخگو بودند و پای کار اما اکنون اوضاع عوض شده است.

حق را به کادر درمان و مسوولان درمانی استان می دهیم؛ آنها خسته هستند خسته‌تر از آنچه که به اندیشه ما راه یابد، آنها دیگر رمق ندارند، سلامتی خود و خانواده شان را برای مقابله با این بیماری مهلک گذاشته‌اند و خودشان هم به آن مبتلا شده‌اند.

به سراغ هر پزشک و پرستاری که رفتیم حاضر به مصاحبه نشد، یا اجازه مصاحبه نداشت و یا دل و دماغی برای آن؛ خیلی‌ها هم مصاحبه را بی‌ثمر می دانستند و معتقد بودند آنچه را باید می گفتند، گفته اند اما کمتر گوش شنوایی پیدا کردند.

یک متخصص داخلی در مقابل سوال خبرنگار ما که اوضاع چگونه هست و چه توصیه ای دارید گفت: خسته ایم، خسته از تکرار مکررات!

یک متخصص بیماری های عفونی هم وقتی در مقابل پرسش خبرنگار ما قرار گرفت اینطور گفت "برای یافتن پاسخ خود سری به اورژانس بیمارستان شهید صدوقی یزد بزنید!"

از رییس یکی از بیمارستانهای درگیر با کرونا هم همین سوال را پرسیدم که حاضر به گفتگوی حضوری نشد و پاسخ داد: سوالات را تلفنی بپرسید و وقتی دید سوالم تکراری است فقط این را گفت: خسته هستیم لطفا به مردم بگویید رعایت کنند.

با رییس یکی دیگر از بیمارستانهای استان تماس گرفتم؛ از وضع بحرانی کرونا گفت، از اینکه ورودی آنها به شدت افزایش یافته، از اینکه اغلب کادر درمان آنها خود گرفتار کرونا شده اند و گله مند از اینکه به مردم می گویند رعایت کنند اما برخی از آنها همچنان بر مدار بی‌رعایتی می‌چرخند.

این مسوول بیمارستانی اظهار داشت: اوضاع کرونا در شهر ما اصلا مناسب نیست اما نه اجازه گفت و گو داریم و نه دیگر گفتن آن فایده ای دارد و تنها راه حل و تنها درمان آن رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و درک وضعیت خطرناک کنونی از سوی خود آنان است.

او از اینکه بسیاری از اعضای کادر درمان بیمارستانش مبتلا شده اند بغضی سنگین در گلو داشت و نمی دانست باید چه کند!

به سراغ یک مسوول درمانی استان رفتیم و از او سوال کردیم؛ اما او هم حاضر به مصاحبه نشد و معتقد بود هر آنچه باید بگوید در ۶ ماه گذشته گفته اما ظاهرا برخی ها نمی خواهند گوش کنند!

سری هم به ۲ مرکز اورژانس در شهر یزد و یکی از شهرستانهای استان زدیم، شلوغ و پر رفت و آمد بود و اوضاع به سامان نبود، مراجعات زیادی میشد و اغلب هم با احتمال ابتلا به کرونا مراجعه کرده بودند.

آن طور که مسوولان بخش های مختلف درمانی استان می گویند اوضاع کرونا در استان یزد اصلا خوب نیست و با توجه به اینکه هنوز دوره سرما باقی مانده احتمال افزایش ورودی های مراکز درمانی وجود دارد.

وضعیت موجود می‌تواند تلنگری و هشداری به آن دسته از شهروندانی باشد که هنوز خطر را جدی نگرفته اند، بدون ماسک و رعایت نکات بهداشتی در اجتماعات حاضر می شوند، به سفر می روند و روزهای تعطیل در مناطق ییلاقی استان اتراق می کنند.

بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند و هر روز هم بر این آمار افزوده میشود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار