رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 26 September 2020

«غلامعلی دهشیری» ضمن اعلام این خبر گفت‌: در شش ماهه ابتدای سال جاری با همت خیرین و نیکوکاران و کوشش کارکنان ستاد دیه استان یزد، تعداد ۲۱۱ نفر از زندانیان‌ محکوم مالی جرائم غیر عمد که در زندان‌های استان بودند، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مسئول در ادامه گفت: برای آزادی این ۲۱۱ نفر محکوم مالی مبلغی بر بالغ بر ۹۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان حدود ۴۴ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

دهشیری افزود: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها مبلغی بالغ بر ۹۵۱ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۴۴ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۱۱ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی زندانی به دلایل جرائم غیر عمد مالی در زندان استان به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان نیاز است .

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان، اظهار کرد: هم اکنون بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه قرار دارند.

دهشیری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین، نیکوکاران و هیئت های مذهبی که در ایام محرم در اجرای طرح «هر هیئت آزادی یک زندانی» مشارکت بسیار خوبی داشته‌اند، گفت: با همت مردم دارالعباده از آغاز محرم تاکنون مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان اهدا شده و این طرح تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار