قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور در استان یزد از رقابت ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر داوطلب آزمون سراسری در ۹ حوزه امتحانی در سطح استان از ۲۹ مرداد تا اول شهریورماه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ 19 August 2020

دکتر «قاسم بریدلقمانی» در جلسه هماهنگی مسوولان حوزه‌های برگزاری این آزمون با اشاره به شرایط خاص کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درعین حال حفظ امنیت آزمون تأکید کرد.

وی تصمیم نهایی مسوولان ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر برگزاری آزمون سراسری در موعد اعلام شده قبلی را پاسخی منطقی و در عین حال ناگزیر به درخواست‌های مکرر داوطلبان کنکور سراسری و خانواده‌های آنان ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با تکیه بر تجربه‌های کسب‌شده در سال‌های گذشته و به‌ویژه آزمون‌های تحصیلات تکمیلی که اخیراً برگزارشد، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها نیز به بهترین نحو توأم با حفظ سلامت داوطلبان و امنیت آزمون برگزار شود.

دکتر «سیدمحسن میرحسینی» نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری با ارایه آمار شرکت‌کنندگان و معرفی حوزه‌های اصلی و فرعی آزمون، گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۸۰۶ داوطلب در استان یزد، ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند.

وی با اشاره این که امسال به منظور رعایت فاصله فیزیکی در چیدمان صندلی‌ها، تعداد حوزه‌های اصلی و فرعی در استان و شهرستان یزد افزایش یافته است، افزود: آزمون امسال در ۹ حوزه در شهرستان‌های استان یزد برگزار خواهد شد و در مرکز استان نیز با توجه به میزبانی از ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان، تصمیم گرفته شده است علاوه بر ظرفیت ۹ هزار و ۷۰۰‌ نفری دانشگاه یزد به عنوان حوزه مرکزی، از ظرفیت‌های اماکن مجاور و نزدیک به این حوزه نیز شامل دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علم و هنر و همچنین تعدادی از مدارس آموزش و پرورش به عنوان حوزه‌های فرعی استفاده شود.

«مهدی خانی» مدیر حراست دانشگاه یزد نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از دستگاه گیت برای بازرسی بدنی و حذف فرایند ثبت اثرانگشت در بدو ورود داوطلبان به محل برگزاری آزمون، درباره نحوه کنترل ورود و خروج داوطلبان، تطبیق عکس و مشخصات آنان و همچنین نقل و انتقالات سؤالات آزمون، توضیحات مبسوطی ارایه کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار