رییس دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی استان یزد گفت: یک باند قمارباز در فضای مجازی با رصد اطلاعاتی، شناسایی و ۳۲ میلیارد ریال و چندین کیلوگرم طلای تحصیل شده از این راه به نفع بیت‌المال ضبط شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 22 July 2020

"عزیز صابریان" در این رابطه اظهار داشت: برخی از افراد سودجو در داخل کشور و با همکاری افرادی در خارج، اقدام به طراحی و راه اندازی سایت‌های قماربازی در فضای مجازی نموده و با تبلیغات گسترده از این طریق اقدام به جذب افراد در جهت قمار بازی در این بستر می نمودند.

وی افرود: این افراد با استفاده از درگاه های بانکی اجاره ای و افتتاح صدها حساب بنام افراد بی‌بضاعت و بعضا ناآگاه در بانک‌های مختلف و با تشویق افراد به شرکت در قمار بازی، تحت عناوینی مانند اخذ پورسانت مدیریت و یا اغوای افراد مراجعه کننده مبنی بر برنده ‌شدن در بازی، به اخذ وجوهی از طریق واریز وجوه نقدی به حساب ها، ارز دیجیتال و... مبادرت می کردند.

این مقام قضایی به شناسایی باندهای فعال در این زمینه و دستگیری متهمین توسط پلیس فتا اشاره کرد و گفت: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد و تکمیل تحقیقات در این زمینه به درخواست دادستان، دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی به موضوع رسیدگی و مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد و چندین کیلو طلا که از این راه تحصیل شده بود به نفع بیت‌المال ضبط گردید.

صابریان با اشاره به در اختیار گذاشتن و اجاره دادن حسابهای بانکی به افراد دیگر توسط برخی از شهروندان، تصریح کرد: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

وی تأکید کرد: فضای مجازی، عرصه ای امن برای تخلف و تقلب و کلاهبرداری نیست و فعالیت های مجرمانه قابلیت رصد و شناسایی توسط کارشناسان حرفه ای پلیس فتا و سایر سازمان های اطلاعاتی دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار