مدیرکل امور خانواده استانداری یزد:
مدیرکل امور خانواده استانداری یزد گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی یکی از زیربنایی‌ترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 20 July 2020

فاطمه دانش یزدی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد درباره چرایی کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: رشد آسیب‌های اجتماعی یکی از زیربنایی‌ترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است که بخش زیادی از این آسیب‌ها از شرایط اقتصادی تأثیر می‌پذیرد، بعد دیگر موضوع نیز کاهش تاب‌آوری فردی و اجتماعی در جامعه است؛ به این معنی که زوجین توان پذیرش برخی شرایط و یا مقابله برای حل مشکلات را با تکیه بر قدرت حل مسئله ندارند و گاهی ایجاد اندک تغییری در شرایط زندگی را دچار تنش می‌سازد.

وی ادامه داد: تغییراتی نیز در فرهنگ ازدواج به وجود آمده است که این نیز ریشه در ترویج الگوهای غربی مخرب در جامعه است که متأسفانه الگوهای ایرانی-اسلامی و باورهای مذهبی را کمرنگ جلو می‌دهد و باید در این عرصه نیز به ترویج صحیح الگوهای غنی پرداخت و نسل جدید را واکسینه کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: برای بهبود وضعیت ازدواج و طلاق بهتر است به کانون خانواده رجوع کنیم، خانواده‌هایی که فرزندان و نسل جدید در آن تربیت شده و به انسجام شخصیتی می‌رسند و دو محور آموزش و فرهنگ‌سازی را برای نهاد خانواده به شکلی اثرگذار و جذاب و به زبان‌های مختلف از جمله بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری فعال سازیم.

دانش یزدی تأکید کرد: ما امروز اگر بتوانیم سبک زندگی را اصلاح کنیم، هزینه‌های زیاد برای جهیزیه و تجملات نادرست در این زمینه، مهریه‌های سنگین و برگزاری مراسم‌هایی با مخارج زیاد رنگ می‌بازد و دیگر به عنوان یک ارزش محسوب نمی‌شود.

وی گفت: اگر سبک زندگی اصلاح شود تاب‌آوری، توجه به سلامت روحی، بازگشت به آداب و سنن ارزشمند ایرانی و اسلامی نیز افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از دغدغه‌های حوزه ازدواج و تشکیل خانواده اصلاح و بهبود پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار