نماینده مجلس:
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه‌سازی برای دولتی که با تحریم‌ها روبروست و در چند ماه آتی باید چهار انتخابات مهم برگزار کند، نه مورد رضایت رهبری است و نه مشکلی را حل می‌کند، بنابر این کار عاقلانه‌ای هم نیست.
کد خبر: ۸۷۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 18 July 2020

سید جلیل میرمحمدی افزود: رهبر معظم انقلاب بنا را بر حمایت از دولت‌ها گذاشتند و در فرمایشات معظم له بارها بر این موضوع تاکید شده است؛ طبعا نگاه ولی فقیه بر هم‌افزایی قواست که این موضوع، اهمیت همدلی و همراهی قوای سه گانه را نشان می دهد.

وی با تشریح شرایط خاص حاکم بر جامعه در سال پایانی کار دولت یازدهم، تحریم‌های ناجوانمردانه و شدید و شیوع کرونا و آسیب‌های متعدد آن که می‌تواند حاکمیت را درگیر کند، یادآور شد: این مسائل در کنار برخی تصمیم گیری‌ها، مشکلاتی را در حوزه های معیشتی و اقتصادی برای مردم رقم زده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم در انتخابات مجلس، انتظارشان را از حاکمیت مشخص کردند؛ مردم از نمایندگان انتظار دارند تا در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی فعال‌تر باشند و دولت را در انجام وظایفی که بر دوشش هست، همراهی کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه مردم از نمایندگان انتظار دارند که در حوزه اقتصادی و کاهش تورم کار ‌کنند، اظهار داشت: راهکارهای مجلس در این زمینه برای نظارت و به تحرک واداشتن دولت طرح سوال، تحقیق و تفحص است.

وی یادآور شد: امروز نیاز کشور پویایی و نشاط است اما به دلیل مشکلات کمتر شاهد این رویکرد و در این رابطه مجلس می تواند با استفاده از اهرم‌های نظارتی بر تحرک و پویایی جامعه استفاده کند تا تصمیماتی گرفته شود که مورد رضایت و انتظار رهبری است و کسانی که ادعای ولایت پذیری دارند باید خواسته رهبر انقلاب را در حوزه مقننه و مجریه جامه عمل بپوشانند.

میرمحمدی، سیاستی که مجلس باید اتخاذ کند را مطالبه‌گری جدی بخصوص در مسائل معیشتی در قالب همراهی و همکاری دانست و گفت: جاهایی که دولت نیاز به تصویب قانون دارد، مجلس این آمادگی را دارد تا بسترهای قانونی را برای پیشبرد امور فراهم سازد.

وی افزود: لازم است تصمیمات مجلس به بهترین نحو و بدون حاشیه و تصمیم های مقعطی اتخاذ شود و از آن طرف دولت به مطالبات مردم و درخواست‌های نمایندگان در مسیر خدمتگزاری به مردم توجه داشته باشد.

نماینده تفت و میبد، لقب انقلابی ترین مجلس را افتخاری دانست که رهبری به این دوره از مجلس داده‌اند و افزود: استمرار این افتخار بسته به عملکرد نمایندگان دارد باید بررسی شود که مولفه های یک مجلس انقلابی چیست، مجلسی که ولایت‌پذیری آن در بالاترین سطح باشد.

وی گفت: مجلس انقلابی، مجلسی است که قوم‌گرایی و جناحی عمل نکند، ترسو نباشد، عملکرد منطقی داشته باشد و از عقل و خرد جمعی و نظرات نخبگان استفاده کند که اگر به این صورت عمل کنیم قطعا دولت هم پای کار خواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین دیدار با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وکلای ملت را به تعامل با سایر قوا فراخواندند و تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.
ایشان با تاکید بر «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی»، موضوعات اقتصادی شامل «تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت» را مسایل اساسی کشور برشمردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار