مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه، سهمیه مالیاتی امسال استان را یک‌هزار و ۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۸۶۲ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که تحقق ۱۰۱ درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 07 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،عزیزالله عباس‌پور با تبریک هفته مالیات به مودیان مالیاتی، اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان مالیاتی جبران قسمتی از هزینه‌های دولت از طریق جمع‌آوری مالیات است از این رو کسانی که درآمدی در کشور دارند طبیعتا باید در راه شکوفایی اقتصاد مملکت با پرداخت مالیات مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به تمهیدات سازمان مالیاتی با توجه به وضعیت کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا در کشور، افزود: یکی از این برنامه‌ها تعویق اظهارنامه مالیاتی اشخاص شخصی و حقوقی بوده که در حالت عادی اظهارنامه‌ها در خردادماه و تیرماه گرفته می‌شد، اما به خاطر شیوع کرونا اشخاص حقیقی تا پایان مردادماه و اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه فرصت دارند که اظهارنامه را ارائه کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه از عدم تسلیم اظهارنامه به عنوان یکی از چالش‌های استان یاد کرد و گفت: هم اکنون حدود 50 درصد از مشاغل فعال استان اظهارنامه مالیاتی تحویل می‌دهند، البته تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد 30 درصد جریمه بدون بخشش دارد.

وی تصریح کرد: دعوت می‌شود از همه مودیان که اگر پرونده مالیاتی دارند حتما نسبت به تکمیل اظهارنامه اشخاص حقیقی تا پایان مردادماه و اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه اقدام کنند تا از بخشودگی و معافیت سالانه برخورد شوند و مشمول جرایم غیرقابل بخشش نشوند چون به شخص حقیقی که اظهارنامه تحویل نمی‌دهد علاوه بر اینکه معافیت سالانه تعلق نمی‌گیرد و 30 درصد جریمه غیرقابل بخشش هم می‌شود، البته این جریمه شامل شخص حقوقی هم می‌شود.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: بخشودگی جرائم را در دستور کار داریم که برگه‌های قطعی که از بهمن‌ماه سال 98 ابلاغ شده اگر تا پایان تیرماه پرداخت شوند از 100درصد بخشودگی قابل بخشش بهره‌مند می‌شوند و اگر قبل از بهمن‌ماه ابلاغ شده و تا الان پرداخت نشده برای واحدهای تولیدی تا الان 10 درصد جرائم قابل وصول است و برای سایر مودیان 80 درصد خواهد بود.

شناسایی مودیان جدید مالیاتی در کرمانشاه

وی با اشاره به ارائه محدودیت‌هایی از سوی سازمان مالیاتی برای جلوگیری از تردد مودیان با توجه به شیوع کرونا در کشور، گفت: بحث برون‌سپاری نقل و انتقال املاک را انجام داده‌ایم به این صورت که مودیان دیگر نیاز به مراجعه به اداره مالیاتی برای نقل و انتقال املاکی که مسکونی، دارای سند ثبتی و پایان کار است، ندارند و در همان دفترخانه که مراجعه می‌کنند می‌توانند بحث نقل و انتقال انجام دهند.

عباس‌پور اضافه کرد: ابلاغ الکترونیکی را در دستور کار داریم بطوری که مودیان دیگر نیاز به مراجعه به اداره ندارند، البته به این شرط که حتما در سامانه ثبت‌نام کنند تا از طریق ابلاغ الکترونیکی برگه‌های تشخیص و قطعی دعوت‌نامه‌های هیأت را تحویل بگیرند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نکته‌ای که سازمان مالیاتی تصمیم گرفته بحث ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی است، قبلا صرفا از طریق کافی‌نت‌ها صادر می‌شد، اما خوشبختانه این فرصت را دادند مودیان از طریق رایانه‌های شخصی اظهارنامه‌ها را تکمیل کنند.

استفاده از ظرفیت‌های جدید مالیاتی و شناسایی مودیان جدید مالیاتی با همکاری دستگاه‌های که با مجوز کسب و کار سروکار دارند در دستور کار متولیان امور مالیاتی استان است که عباس‌پور به آن اشاره کرد.

وی سهمیه مالیاتی امسال استان را یک‌هزار و 42 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته 862 میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که تحقق 101 درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

عباس‌پور در پایان اشاره به اخذ مالیات از خانه‌های خالی استان داشت و گفت: کمیته‌ای برای این کار مشخص شده ، هم استان‌های می‌توانند موارد مربوطه را از طریق سامانه پیامکی 30000830440 و پیام‌گیر صوتی 1526 اطلاع‌رسانی کنند، البته ساختمان‌های خالی به ما معرفی شده که برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌دهیم و منازل مسکونی خالی که به اجاره نروند حتما مشمول مالیات می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار