استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: در چند دهه اخیر توجه لازم به شاخص‌های زیست محیطی نشده زیرا آسیب‌های آلاینده‌های زیست محیطی خود را به خوبی نشان نداده بود، اما با گذشت زمان و آشکار شدن این تبعات، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 13 June 2020

محمدعلی طالبی در آیین افتتاح طرح زیست محیطی واحد فولادی‌در شهرک صنعتی فولاد اشکذر افزود: توجه به محیط زیست و سلامت مردم یکی از مولفه‌های اصلی و جزو تفکیک ناپذیر توسعه پایدار است و آنرا در دستور کار جدی خود قرار داده ایم .

وی اظهار داشت: هم‌نوایی و ادبیات مشترک ایجاد شده بین دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با بخش خصوصی استان در زمینه مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت بوده و نوید بخش مقابله جدی و موثر با منابع آلایندگی مختلف در استان است .

طالبی تصریح کرد: حمایت دستگاه‌های دولتی و قضایی از اداره کل محیط زیست استان، در کنار انگیزه و توانمندی بالای آنها، زمینه را برای فعالیت و اثر بخشی بیشتر این اداره کل فراهم کرده است.

استاندار یزد افزود: باید در کنار بهره‌گیری مردم از مواهب توسعه صنعتی استان، شرایط زندگی پاک و سالم را نیز برای آنها فراهم کنیم

و باید به مردم اطمینان داده شود که بدنه دولت با جدیت در حال پیگیری مسائل زیست محیطی است

وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیست محیطی استان بدون بازگشت بوده و اجازه تغییر رویه و حرکت به سوی آلایندگی مجدد در مراکز صنعتی اصلاح شده را نخواهیم داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد هم در این مراسم گفت: ما در استان یزد از یک سو ایجاد اشتغال، تامین درآمد و حمایت تولید داخلی و از سوی دیگر الزام برای حفظ محیط زیست را داریم که این مولفه ها به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر از مباحث توسعه برای ما می‌باشد.

نیره پورملائی افزود: بالغ بر ۹۰ درصد صنایع شهرک فولاد نسبت به نصب، اصلاح و بهبود کارایی اقدام نموده اند که این موفقیت بزرگی برای استان در کنترل آلایندگی های صنایع فولادی استان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار