مدیرکل استاندارد استان فارس از ارسال پرونده تخلف یک فروشگاه بزرگ در شیراز به دلیل رعایت نکردن موازین استاندارد و بعد از تذکرات مکرر، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مرتضی رهنما به خبرنگاران گفت: روغن زیتون و فرآورده‌های گوشتی نظیر همبرگر، مشمول استاندارد اجباری‌ست و تولید و عرضه آن بدون رعایت موازین استاندارد، تخلف محسوب می‌شود.

رهنما با این توضیح که یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای اقدام به عرضه محصولات زیتون و فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد کرده است، گفت: این فروشگاه علی‌رغم تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، اقدام به عرضه روغن زیتون غیرخوراکی و همبرگر خام منجمد فاقد نشان استاندارد کرده است.

او ضمن یادآوری اینکه نظارت بر عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، از نظر کارشناسان استاندارد، حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: کارشناسان اداره استاندارد فارس، در آخرین بازرسی از فروشگاه متخلف، ضمن توقیف کالاهای غیراستاندارد ذکر شده، پرونده تخلف را برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند.

رهنما با تصریح اینکه موضوع تا حصول نتیجه موثر، از سوی اداره استاندارد فارس پیگیری می‌شود، گفت: متاسفانه فروشگاه یاد شده، "پومس" یا روغن حاصل از تفاله زیتون را به جای روغن زیتون تصفیه شده و همبرگر فاقد استاندارد را به مشتریان خود عرضه می‌کرد.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: پومیس زیتون، محصولی غیر خوراکی محسوب می‌شود و تنها در بخش صنعت مصرف دارد، بنابراین و بعد از تذکرات متعدد، توقیف کالا و برخورد قانونی با مرتکبین تخلف، در دستور کار قرار گرفته است.

رهنما بدون اشاره به نام فروشگاه متخلف، از مصرف کنندگان درخواست کرد که هنگام خرید کالاهای مشمول استاندارد، که تمام محصولات غذایی و بهداشتی را شامل می‌شود، به علامت استاندارد محصول توجه کرده و برای اطمینان از سلامت کالا، کد ده رقمی درج شده روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار