فرمانده انتظامی استان گفت: طی 48 ساعت گذشته، 274 نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز که در3 نقطه شهر یزد به‌صورت مخفیانه دپو شده بودند در چند عملیات پلیسی دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۵۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 07 June 2020

سردار عباسعلی بهدانی فرد درباره این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و باهدف مبارزه جدی با ناامن کنندگان امنیت استان، مأموران پلیس شهرستان یزد با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی از دپوی تعدادی اتباع غیرمجاز در3 نقطه شهر یزد مطلع و محل اختفای آن‌ها را شناسایی و در چند عملیات جداگانه274 نفر از آن‌ها را دستگیر کردند.

بهدانی فرد بابیان اینکه، این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به‌صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند، تصریح کرد: مقصد بعدی افراد دستگیرشده، استان‌های مرکزی کشور بود که با خودروهای شوتی این عمل مجرمانه صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در این رابطه تعدادی از افرادی که در امر جابه‌جایی غیرمجاز این اتباع فعالیت می‌کردند، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند، خاطرنشان کرد: اتباع خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین‌المللی به کشور ایران وارد شوند تا شاهد تکرار چنین حوادث دردناکی برای آن‌ها نباشیم.

رئیس پلیس استان یزد افزود: باوجود مشکلات اخیر پیش‌آمده برای اتباع بیگانه غیرمجاز بازهم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم و احساس ناامنی شهروندان هستیم که پلیس در این خصوص برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام خواهد کرد.

وی بابیان اینکه قاچاق اتباع بیگانه باعث نارضایتی شدید مردم شده و به دنبال آن درخواست مکرر آن‌ها در برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه را به دنبال داشته است، افزود: متأسفانه افرادی فرصت‌طلب و سودجو بابی توجهی به قانون؛ اقدام به قاچاق انسان کرده و ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران امنیت استان را مخدوش کرده‌اند.

سردار بهدانی فرد بابیان اینکه برابر قانون، هر تبعه خارجی می‌بایست قبل از ورود به جمهوری اسلامی ایران مجوز لازم برای ورود و اقامت داخل کشور را از مراجع رسمی اخذ کند؛ در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد خواهد شد، افزود: امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان استان و کشور شاهد ساماندهی وضعیت موجود و رفع این معضل جدی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار