کد خبر: ۸۵۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 06 June 2020
 
  تابناک / واکسیناسیون سگ های خیابانی و ولگرد که به وسیله سازمان‌ مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نگهداری می شوند در برابر هاری انجام شده است.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در راستای افزایش زمینه های ایمنی شهر و مراقبت از شهروندان در برابر گزیدگی سگ های ولگرد و خیابانی، سگهایی که از خیابان های شهر جمع آوری شده و توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت نگهداری می شوند، واکسیناسیون هاری شدند.

محمدباقر بشردانش سرپرست سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در این باره اعلام‌ کرد: صبح روز پنجشنبه هشتم خرداد ماه ۹۹ واکسیناسیون هاری سگهای جمع آوری شده انجام شده است.

وی افزود: بیماری هاری جزو بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که معمولاً از طریق گزیده شدن توسط یک حیوان مبتلا به هاری همچون سگ به انسان انتقال می یابد.

وی ادامه داد: عامل اصلی این بیماری نوعی ویروس به نام "هاری" است که بیشتر موجودات خونگرم را مبتلا می کند.

بشردانش اضافه کرد: همچنین برای پیشگیری از این بیماری در سگها در مکان نگهداری آن ها، سالانه یکبار واکسیناسیون هاری انجام می شود، که روز پنجشنبه به همت تلاشگران این سازمان با مشارکت و همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان رشت این اقدام در کمپ شهرداری رشت انجام پذیرفته است.

   

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار