رییس مجلس شورای اسلامی:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برادرهای ما منکر زحمات دولت نمی شوند و قدردان هستند.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 02 June 2020

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس پس از پایان صحبت‌های نوبخت در صحن علنی مجلس گفت: اجازه دهید چند دقیقه ای بحث امروز را جمع بندی کنم. فکر می کنم که آقای نوبخت حتما برادرهای ما منکر زحمات دولت نمی شوند و قدردان هستند. نکته قابل توجه که همه باید به آن توجه کنیم این است که یک واقعیت هایی داریم که این واقعیت ها از خواسته های اساسی مردم، نظام و رهبری است و از اول انقلاب این بحث مطرح بوده که از امکان نفت که یک ابزار فشار برای دولت است رهایی پیدا کنیم. حالا دشمن چنین تصمیمی گرفته است که این برای ما یک فرصت است نه تهدید، شاید نقد نمایندگان بر این است که چرا ما یک برنامه مشخص و مدون با راهکارهای مشخصی برای عبور از این مشکلاتی که مثلا در بودجه بحث آن مطرح است که بیش از 150 هزار میلیارد تومان ممکن است کسری بودجه 99 است رهایی پیدا کنیم.

رییس قوه مقننه ادامه داد: من معتقدم که روش هایی وجود دارد امروز به صحبت های نمایندگان که دقت کردم در حوزه کاهش هزینه کسی به آن اشاره نکرد. یک مسیر کاهش هزینه است و یک مسیر هم اصلاح سیاست های مالیاتی ما است. گاهی از چند میلیون نفر فشار می آوریم و مالیاتی را دریافت می کنیم اما حال کرونا هم برای آنها دچار مشکل شده است اما آنهایی که باید مالیات های اساسی را بدهند به خاطر نداشتن یک سیستم برنامه ریزی مالیاتشان را پرداخت نکرده اند. 

قالیباف خاطرنشان کرد: اولین نکته ای که مجلس و دولت باید دست به دست هم بدهند باید باور کنیم کشور را در درآمد و هزینه بدون نفت اداره کنیم این خواسته همه ملت و مسئولین قبل از تحریم نفت بوده است و باید در دستور کار قرار گیرد. توقع ما این است که دولت راهکارهای دولت را ارایه دهد و هر جا که مانعی است در خدمت او هستیم. انشالله در جلسات غیرعلنی به این موضوع بپردازیم. ما در بحث هدایت نقدینگی و جلوگیری از رشد نقدینگی و هدایت نقدینگی به سمت پروژه های نیمه تمام و انگیزه دادن به بخش خصوصی به جای اینکه پول در سیستم بانکی جا بگیرد سیاست جبرانی را بگذاریم که این ها به سمت تکمیل پروژه های دولتی توسط سرمایه ها و نقدینگی هایی که سرگردان پیش می رود باید از بانک مرکزی تشکر کنم زیرا شبکه های بانک مرکزی و شبکه های بانکی شروع به رصد این تراکنش ها کردند. در رابطه با بورس و سهام عدالت هم باید انجام شود. این ها نکاتی است که به نظر من روش های اجرای بهتر و مناسب تری را می تواند داشته باشد. وضعیت مهمی که در حوزه ارز 4200 تومانی داشتیم که پول داده شد و خرید انجام شد و کالا هم وارد شد در نوع تخفیف دچار مشکل بودیم در اولویت بندی، توزیع و کنترل قیمت هم دچار نقص هایی بودیم. امیدواریم که دست به دست هم بدهیم و بتوانیم با رویکردهای جدید شرایط را تغییر دهیم و بپذیریم که اداره کشور بدون نفت اولویت همه است و بهترین راه را برای این کار انتخاب کنیم و دست به دست هم بدهیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع نداشتیم در این جلسه بر جزییات وارد کار شویم یا اینکه پیشنهاد محتوایی داشته باشیم. پیشنهاد آقای نوبخت را می پذیریم و تشکر می کنیم و انشالله کمیسیون ها در چند روز آینده شکل می گیرد و در کمیسیون ها بتوانیم با کمک  دولت سروسامانی به وضعیت اقتصادی بدهیم. مجلس یازدهم اولویتش سروسامان دادن به معیشت و اقتصاد مردم است.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار