عضو انجمن اقتصاد دانان ایران:
عضو انجمن اقتصاد دانان ایران با اشاره به نرخ بیکاری استان و وضعیت فعلی مشاغل و کسب و کارها گفت: یزد با پیچیده ترین شکل بیکاری مواجه شده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 27 May 2020

عباس علو‌ی‌راد اظهار داشت: آمارها و نمودارهای منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد نرخ بیکاری جوانان، تحصیلکرده های دانشگاهی و زنان، پیچیده ترین نوع بیکاری در دنیا به لحاظ سیاست گذاری برای حل مشکل را در استان یزد رقم زده است‌.

وی با بیان اینکه هر مشکلی راهکاری نیز دارد، ادامه داد: گام اول برای عبور از این مشکل مخاطره آمیز، پذیرفتن این پیچیدگی و پیدا کردن پاسخ این پرسش است که چرا استان یزد به این نقطه رسیده است.

عضو انجمن اقتصاد دانان ایران تصریح کرد: قدم دوم برای حل مشکل بیکاری این است که اگر اشتباهی در مسیر توسعه استان یزد رخ داده در ابتدا اشتباه پیش آمده را بپذیریم و سپس آن مسیر را ادامه ندهیم.

علوی راد با تاکید بر لزوم توجه به زمان در حل مشکلات افزود: فقط فراموش نکنیم که زمان برای حل چنین مشکلاتی یک عنصر طلایی است و فرصت سیاست گذار نامحدود نیست.

عضو انجمن اقتصاد دانان ایران بیان داشت: گسترش و ادامه بیکاری افرادی که در اثر بحران کرونا شغل های خود را از دست داده یا خواهند داد از خطراتی است که ممکن است مشکلات ناشی از آن به آسیب های بین نسلی تبدیل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار