نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با گلایه از برخی انتصاب‌های صرفا سیاسی، از نمایندگان مجلس خواست مانع انتصاب برخی افراد سیاسی که برای پست‌های مدیریتی و اجرایی ناتوان هستند شوند.
کد خبر: ۸۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 27 May 2020

آیت‌الله سیدکاظم مدرسی اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان کل ملت هستند و باید در فعالیت‌های خود منافع ملی را لحاظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری این منافع ملی نیاز به همدلی و همراهی دارد تصریح کرد: این که فرماندهی و شورای راهبردی سپاه الغدیر یزد این جلسه را به عنوان یکی از نخستین جلسات چهار نماینده استان تشکیل دادند امیدوار کننده است.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: از نمایندگان استان درخواست داریم که با توجه به ضرورت‌های یزد، همیشه دستشان در دست یکدیگر باشد و همراهی لازم را داشته باشند.

مدرسی افزود: در درجه اول نمایندگان برای تامین منافع ملی در حوزه‌های مختلف و هم برای منافع استانی باید همراهی نمایندگان در بالاترین حد ممکن وجود داشته باشد و از اختلافات به صورت جدی پرهیز شود.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه ادامه داد: قطعا اختلاف و دوری نمایندگان با یکدیگر می‌تواند لطمات و خسارت‌های جبران ناپذیری به استان وارد کند و زمینه‌ای به وجود آورد که منافع استان با مشکل مواجه شود کما اینکه تجربه‌هایی هم در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی استان یزد در حوزه بیکاری است خاطرنشان کرد: این آمار به ویژه در بین تحصیل‌کردگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یزد بسیار بالاست و باید به رفع آن توجه جدی صورت گیرد.

مدرسی بر ضرورت جذب بودجه‌های گلوبال علاوه بر بودجه‌های اصلی که برای استان یزد در نظر گرفته شده تاکید کرد و گفت: خیلی از بودجه‌ها در سراسر کشور معلق هستند و برای جذب آن تنها همت نمایندگان را می‌طلبد.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) یزد افزود: نمایندگان باید در طول چهار سال فعالیت خود باید پیگیری لازم را به عمل آورند که در انتصاب مدیران کارایی آنها مد نظر قرار گیرد نه اینکه مدیران سیاسی به جای مدیران کاری و توانمند منصوب شوند.

وی با بیان اینکه شنیده شده مدیری در حال انتصاب در یزد است که حتی یک روز سابقه مدیریتی ندارد و تنها جنبه سیاسی داشته گفت: شرایط استان و کشور را نباید به دلیل منافع سیاسی به خطر انداخت و حتما باید مدیرانی را در پست‌های مختلف منصوب کرد که توانمندی لازم را داشته باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: استان یزد به لحاظ دریافت مالیات جزو استان‌های خوب کشور است ولی به لحاظ جذب بودجه در پایین‌ترین رتبه‌ها قرار دارد و این اصلا خوب نیست، اگر مردم یزد تلاش می‌کنند باید به اندازه همین تلاش و توجه بودجه هم در نظر گرفته شود.

مدرسی با بیان اینکه در خیلی از موارد ما نیاز به قانون‌گذاری نداریم بلکه نیاز کشور قانون‌زدایی است افزود: خیلی از قوانینی که الان در کشور وجود دارد به ویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی دست و پاگیر و مانع عملکرد فعالین اقتصادی است که باید این قوانین اصلاح شوند.

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) یزد با بیان اینکه توجه به مراکز و نهادهای فرهنگی در طول سال‌های گذشته مقداری کم شده گفت: در هر مسئله امنیتی و عمرانی و اقتصادی و محرومیت‌زدایی که با خلاء و مشکل روبرو بودیم، سپاه به میدان آمده و این مشکلات را برطرف کرده است.

وی تقویت نظام را تقویت بنیه‌های امنیتی، فرهنگی و اقتصادی و نخبگانی کشور دانست و افزود: نمایندگان مجلس حتما باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار