مدیر کل محیط زیست استان یزد نسبت به عواقب شدید پسماندهای عفونی و خطرناکی پس از پایان کرونا ابزار نگرانی کرد و از نظارت مستمر بر سیستم‌های بی‌خطرساز بیمارستانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 27 May 2020

«نیره پورملایی» نسبت به عواقب شدید پسماندهای عفونی و خطرناکی پس از پایان کرونا ابزار نگرانی کرد و گفت: مدیریت صحیح این گونه پسماندها توسط شهروندان می‎‎‎تواند نقش موثری در رفع آسیب بعدی داشته باشد.

وی مدیریت پسماندهای بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت‌زایی و وجود ضایعات خطرناک را بسیار مهم خواند و گفت: توجه نکردن به مدیریت و کنترل این پسماندها در مراحل مختلف تولید، جمع آوری و حمل و نقل و دفع نهایی می‌تواند مشکلات متعددی را در جهت سلامت انسان و محیط زیست به ویژه در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به همراه داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست استان از نظارت مستمر این اداره کل در سیستم‌های بی‌خطرساز بیمارستانی از طریق آزمایشگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و آنالیزهای مربوطه خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر کرونا بر تغییرات اقلیمی در یزد، اظهار کرد: استان یزد برخلاف کلان شهرهایی همچون تهران که عامل اصلی آلودگی هوا در آن‌ها منابع متحرک شامل انواع وسائل نقلیه موتوری می باشد، است.

وی با بیان این که یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای استان، منابع ثابت از جمله طوفان‌های گرد و غبار حاصل از اراضی ملی و طبیعی است، تصریح کرد: همواره در سه ماهه اول سال شاهد وقوع این پدیده ها هستیم و امسال نیز در چندین مورد شاهد وقوع آنها در استان بودیم.

پورملایی در پایان خاطرنشان کرد: آلودگی ناشی از فعالیت صنایع و معادن و موارد دیگر از دیگر عوامل آلودگی استان به شمار می‌رود لذا در خصوص میزان تاثیر دوره شیوع کرونا بر کاهش آلودگی هوا در استان با توجه نوع منبع آلودگی و همچنین هم زمانی بخشی از این دوره با ایام عید که با تعطیلی صنایع نیز روبرو بوده‌ایم، نمی‌توان نظر قطعی داد و نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار