مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:
سلمانی گفت: به کار بردن لفظ منطقه سفید اشتباه است چون اینگونه به ذهن متبادر می شود که گویا کرونا از منطقه رخت بربسته، در صورتی که اصلاً اینطور نیست.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 20 May 2020

ابراهیم سلمانی گفت: متاسفانه همچنان در اکثر شهرستان های استان موارد مثبت سرپایی مبتلا به کرونا را داریم. برخی از این موارد ممکن است به بستری افراد منجر شده و برخی دیگر نیز به قرنطینه خانگی بیانجامد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: باید دانست منظور از موارد سر پایی کسانی است که علائم بیماری شدیدی ندارند. از این افراد نمونه گیری می شود، اگر آزمایش آنها مثبت باشد تمامی افرادی که با آنها در تماس بوده اند پایش شده و از آنها تست به عمل می آید تا چرخه انتقال به جامعه ادامه پیدا نکند.

 وی افزود: بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت شهرهای کشور بر اساس میزان ابتلا به کرونا به مناطق کم خطر، مناطق با خطر متوسط و مناطق پر خطر تقسیم می شوند. بر همین اساس بعضی از شهرستان‌های استان مثل بافق، بهاباد، مهریز و تفت به عنوان مناطق کم خطر اعلام شده اند ولی در چند روز اخیر در بهاباد و مهریز هم موارد مثبت را داشتیم که بعضی از آنها علائم کم داشته و بعضی نیاز به بستری داشتند. 

سلمانی ابراز داشت: به اعتقاد بنده به کار بردن لفظ منطقه سفید اشتباه است چون اینگونه به ذهن مردم متبادر می شود که گویا کرونا از این منطقه رخت بربسته است، در صورتی که اصلاً اینطور نیست. مثلا در شهرستان های بهاباد، مهریز و ابرکوه چند وقتی بود که موردی از ابتلا گزارش نشده بود اما از دیروز چند مورد در این شهرستان ها شناسایی شد.

این مقام مسئول گفت: تقسیم بندی مناطق بر اساس آمار روزهای گذشته انجام شده و گذشته نگر هستند. یعنی اطلاعات و نوع تصمیم گیری در مورد آن ها بر اساس اطلاعات از گذشته است و خبری از حال و آینده نمی دهد. لذا نمی توان به این شکل تفسیر کرد که در مناطق کم خطر احتمال ابتلا به کرونا وجود ندارد. در واقع باید در مورد این تقسیم بندی ها با حساسیت و وسواس صحبت کرد زیرا وضعیت بسیار شکننده است.

وی با اشاره به هشدار مقامات در مورد موج دوم شیوع کرونا در استان گفت: این مسئله به رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم و همچنین غربالگری و شناسایی به موقع افراد مبتلا و قطع چرخه انتقال بستگی دارد. اگر بخواهیم موج دوم بیماری را کنترل کنیم باید این دو نکته رامد نظر داشته باشیم.

سلمانی خاطرنشان کرد: تیم های بهداشت ما حتی در کوچکترین و دور افتاده ترین روستاها نیز فعال بوده و مشغول پایش و نمونه گیری از افراد مشکوک  هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار