مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس یزد در حال استفاده هستند گفت: برای بازسازی و مقاوم سازی این مدارس نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 20 May 2020

جواد ذاکر با اشاره به اینکه در استان یزد 1600 مدرسه وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد، یک هزار و 210 مدرسه فعال هستند و دانش‌آموزان با حضور در این مدارس به تحصیل می‌پردازند.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در استان گفت: در حال حاضر از همین تعداد یک هزار و 210 مدرسه فعال استان یزد، 347 مدرسه که دانش‌آموزان هم در آن حضور دارند مدارس تخریبی هستند که نیاز به بازسازی یا مقاوم‌سازی دارند.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد از وجود 30 درصد مدارس استان در شهرستان یزد خبر داد و گفت: در حال حاضر میانگین کلاس‌های درس مدارس در استان هفت کلاس است ولی در برخی نقاط این میانگین بالاتر و در برخی نقاط وضعیت چندان مناسب نیست و میانگین بسیار کمتر است.

ذاکر خاطرنشان کرد: میانگین دانش‌آموزان مدارس استان هم به ازای هر مدرسه به صورت میانگین 136 نفر است ولی در مرکز استان یزد این آمار 271 است و نیازمند افزایش تعداد مدارس هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه درکل استان یزد الان 390 مدرسه به صورت کاملا مخروبه و غیرقابل استفاده هستند و هیچ استفاده آموزشی از این فضاها صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد با بیان اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی یزد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند خاطرنشان کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی این فضاهای آموزشی، سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ذاکر به حضور و مشارکت خوب خیران در مدرسه‌سازی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه یزد یکی از استان‌های پیشرو کشور در مدرسه‌سازی توسط خیرین است و در نقاط مختلف استان این اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: آمار مدارس فرسوده استان یزد تا چند سال قبل 35 درصد کل مدارس بود که با اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل و مشارکت خوب خیران استانی، آمار مدارس فرسوده یزد به 30 درصد رسیده است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان یزد در ارتباط با اینکه چرا تنها 5 درصد از آمار مدارس فرسوده کم شده گفت: با وجودی که در طول سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از مدارس فرسوده بازسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند اما همه ساله هم مدارس جدیدی فرسوده و به آمار تعداد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی استان افزوده می‌شوند.

ذاکر تصریح کرد: آمار مدارس فرسوده به صورت میانگین 30 درصد است و در برخی شهرستان‌ها آمار مدارس فرسوده بسیار بالاتر از این میزان است به گونه‌ای که در شهرستان تفت، 54 درصد از کل مدارس درحال استفاده، مدارس فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردکان هم 43 درصد و در بخش نیرهم 39 درصد از کل مدارس فرسوده هستند افزود: این در حالی است که در شهرستان یزد با اقدامات خوب صورت گرفته، آمار مدارس فرسوده 27 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار