مدیرعامل شرکت مخابرات یزد:
مدیرعامل شرکت مخابرات یزد از تحت پوشش همراه قرارگرفتن نزدیک به 100 درصد جاده های اصلی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 19 May 2020

محمدرضا زارع ده‌آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان یزد با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از خدمات از طریق زیرساخت‌های ارتباطی مخابرات انجام می‌شود، تصریح کرد: در اوضاع و احوال شیوع کرونا، بستر خوب فراهم شده ارتباطی سبب شد که مردم بتوانند در خانه‌های خود بمانند و از این بستر برای انجام امورات خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با اشاره به برگزاری آموزش‌های مجازی دانشجویان و دانش‌آموزان و دورکاری کارمندان در این ایام گفت: سعی داشتیم به عنوان محافظان ارتباط، زمینه تسهیل در خانه ماندن مردم را فراهم کنیم.

زارع ده‌آبادی خاطرنشان کرد: در این ایام به صورت لحظه‌ای تعداد بسیار زیادی بر استفاده کنندگان اینترنت افزوده شد و پهنای باند مورد نیاز آنها هم به دلیل فعالیت در بستر اینترنت افزایش یافت و حفظ این روند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه تامین اینترنت وجود داشت، سعی کردیم به دلیل افزایش تعداد درخواست اینترنت، ظرفیت کاری خود را افزایش دهیم و به همه درخواست‌ها پاسخ دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد با بیان اینکه تمام درخواست‌ها با کمترین حد ممکن زمانی پاسخ داده شد، افزود: وسعت استان یزد حدود 74 هزار و 500 کیلومتر مربع است و جمعیت این استان هم حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است و ما برای 5 سال آینده که ضریب رشد در نظر گرفته می‌شود، باید آماده پاسخگویی باشیم.

زارع ده‌آبادی با بیان اینکه یزد به لحاظ مساحت رتبه هشتم و به لحاظ جمعیت رتبه 24 کشور را دارد گفت: ما به ازای هر کیلومترمربع 15 و نیم نفر جمعیت داریم و خدمات دهی به این جمعیت پراکنده نسبت به دیگر استان‌هایی که پراکندگی جمعیت پایین‌تری دارند سخت‌تر است.

وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد را 43 و هفت دهم درصد دانست و ادامه داد: ضریب نفوذ استان یزد در این حوزه در حالی است که میانگین کشوری 35 است و رتبه استان یزد رتبه‌ای بسیار خوب است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد افزود: در بحث تلفن همراه هم در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار خط داریم که حدود یک میلیون و 300 هزار خط آن اعتباری و حدود 300 هزار خط تلفن همراه استان یزد هم خطوط دائمی هستند.

زارع ده‌آبادی ضریب نفوذ تلفن همراه استان یزد را 130 به ازای هر 100 نفر دانست و گفت: در این حوزه هم جایگاه استان به نسبت کشوری بالاتر است به گونه‌ای که ضریب نفوذ خطوط تلفن همراه کشور 105 درصد است.

وی ضریب نفوذ اینترنت خانگی مخابرات یزد به ازای هر 100 خانوار را 25 و هشت دانست و گفت: در این زمینه هم میانگین کشوری 20 است و یزد در جایگاه‌های دوم تا سوم کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات یزد از تحت پوشش همراه قرارگرفتن نزدیک به 100 درصد جاده های اصلی استان یزد خبر داد و افزود: در حوزه ریلی هم 643 کیلومتر از ریل‌های استان تحت پوشش قرار گرفته که نزدیک به 70 درصد آن را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار