معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:در آن دسته از افرادی که با بیماری‌های مزمن‌ دست و پنجه نرم می‌کنند و به خاطر ترس از ابتلا به بیماری کرونا از مراجعه به مرکز درمانی خودداری می‌کنند احتمال بروز عوارض ناخواسته افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 13 May 2020

دکتر محمود نوری شادکام گفت: بیماری کرونا در استان یزد تحت کنترل است و به خواست پروردگار، شرایط مناسبی بر بیمارستان ها و مراکز درمانی حاکم است و از این رو لازم است تمام بیماران دیایتی، فشار خونی، روماتیسمی، قلبی، سرطانی ها و اطفالی که نیاز به مراقبت دارند به مراکز درمانی و مراقبتی مراجعه و خدمات لازم را دریافت نمایند.

وی تاکید کرد: البته در هر شرایطی تا ریشه‌کنی بیماری در هنگام خروج از منزل باید زدن ماسک و شستشوی مکرر یا ضد عفونی کردن دست ها را جدی بگیریم.

دکتر نوری شادکام اظهار داشت: بیماران کرونایی در یک بخش مجزا در بیمارستان ها بستری هستند و هیچ ارتباطی با سایر بیماران و  مراجعه کنندگان ندارند. 

وی تاکید کرد: تاخیر در مراجعه این دسته از بیماران بر سلامتی آنان تاثیر گذاشته و نظام سلامت استان را به خاطر افزایش مراجعات بیماران عارضه دار تحت تاثیر قرار می دهد.

دکتر نوری شادکام یادآور شد:  تاکنون بخاطر شیوع بالای بیماری کرونا و حجم مبتلایان از سایر بیماران درخواست شده بود که به مراکز درمانی مراجعه نکنند اما اکنون شرایط تغییر کرده و لازم است این بیماران حتما برای پیگیری درمان خود مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار