مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار تن خامه ایران به روسیه صادر شده که سهم استان از این میزان حدود 70 درصد بوده و بدون این میزان صادرات، به طور قطع بسیاری از دامداری‌ها امکان ادامه فعالیت نداشتند.
کد خبر: ۸۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 09 May 2020

شهرام موحدی در حاشیه بازدید امروز خود از این پروژه عمرانی این شهرستان اظهار کرد: استان اصفهان با داشتن مراتع متعدد به ویژه در غرب خود و دامداری‌های صنعتی، ظرفیت ویژه ای از این نظر در کشور داراست و بنده خوشحالم که اعلام کنم کشتارگاه بسیار عظیم و مدرن نجف آباد، در آینده‌ای نزدیک به افتخاری ملی تبدیل خواهد شد.

موحدی با تشکر ویژه از زحمات و پیگیری‌های شورای شهر دوره‌های چهارم و پنجم و شهردار فعلی و سابق نجف آباد در به ثمر نشستن این طرح اضافه کرد: شاید برای مدیریت شهری بهتر باشد که با چند دهم هزینه ساخت چنین کشتارگاهی، پروژه‌هایی را به ثمر برساند که بعد تبلیغاتی بیشتری داشته باشد ولی مجموعه مدیریت شهری نجف آباد باید بداند این گونه طرح‌ها چه دیده شود و چه نشود، یک باقیات صالحات واقعی برای آن‌ها خواهد بود.

موحدی در ادامه سخنان خود کشتارگاه نجف آباد را یک پالایشگاه تمام عیار و عاملی تأثیرگذار در سلامت جامعه دانست و ادامه داد: یک لاشه گاو آلوده می‌تواند حداقل سه هزار نفر را درگیر کند. اگر در سال نود و هشت با قدرت و تلاش شبانه روزی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نقاط مختلف کشور به ویژه استان اصفهان مهار نشده بود، امروز به طور قطع در تأمین گوشت مورد نیاز مردم با مشکل مواجه بودیم.

وی گفت: سال گذشته ۲۰ هزار مورد واکسیناسیون هاری در مورد سگ‌های بدون صاحب در استان اصفهان انجام شد.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار