رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: یک کارمند متخلف در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان یزد، مبادرت به اخذ رشوه می کرد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۴۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 09 May 2020

 مجید فرهمندزاده  اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در ارتباط برخورد با هرگونه فساد در درون و بیرون دستگاه قضایی، بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر برخی تخلفات یک کارمند اداره ثبت اسناد و املاک بر ارتشاء و پاره‌ای از تخلفات دیگر، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت.

وی افزود: شگرد کارمند متخلف به این گونه بود که در پرونده‌های ثبتی که بنا به ضرورت شغلی به او ارجاع می‌شد با بهانه‌های خاص که نقشه‌برداری از پلاک ثبتی زمان بر است و یا نیاز به مستندات پلاک‌های مجاور می‌باشد ضمن تطمیع مراجعان، مبالغی را جهت زودتر حل شدن پرونده اخذ می‌کرده است.

این مقام قضایی از ارتباط فرد دستگیر شده با چند نفر از دلال‌های اراضی ثبتی و همچنین برخی از مراجعین به اداره ثبت اسناد از طریق خط امن پرده برداشت و گفت: با شناسایی افرادی که به حساب‌های معرفی شده کارمند خاطی وجوهی را واریز کرده‌اند و تحقیق از آنان، پرونده‌ای در دادسرای یزد تشکیل و حسب دستور مقام قضایی فرد خطا کار در محل کار خود جلب گردید.

وی با اشاره به وجود شواهدی دال بر اخذ وجوهاتی به صورت نقدی، اظهار داشت: در موارد متعدد وجوهی تا 500 میلیون ریال به حساب این کارمند متخلف، واریز شده و همچنین در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد برخی واریزی‌ها به حساب همسر متهم صورت می‌گرفته و حتی قرار دادهای خریداری چند قطعه زمین به نام همسرش وجود داشته که در تحقیقات اولیه همسر نامبرده از آنها بی‌خبر بوده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تصریح کرد: در بازرسی از منزل نامبرده با حکم قضایی برخی اقلام ممنوعه دیگر نیز کشف و ضبط گردید که به آن موارد نیز در پرونده‌ای جداگانه رسیدگی خواهد شد.

وی به نقش اثر گذار مردم در گزارش تخلفات کارمندان دولت اشاره کرد و گفت: اکثر قریب به اتفاق کارکنان اداری در بدنه نظام، افرادی شریف و در پی کسب رزق و روزی حلال هستند اما معدود افراد طمع کار و خلافکار، عزت و آبروی یک مجموعه خدوم و زحمت کش را به ثمن بخس می‌فروشند که در این پرونده، گزارش‌های مردمی باعث شناسایی این کارمند خاطی گردید.

فرهمندزاده ابراز داشت: بُعد دیگر این ماجرا، کشف برخی اقلام ممنوعه در منزل این فرد دستگیر شده بود که نشان می‌دهد اگر انسان از مسیر صحیح و درست خارج شود و با طمعکاری مردم و ارباب رجوع را تحت فشار قرار دهد، دست روزگار از برخی دیگر خلاف‌های او نیز پرده بر می‌دارد.

وی با اشاره به تأکیدات ریاست حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، مبنی بر عدم توقف قطار پاکسازی درون قوه قضاییه و نبود هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: این برخوردها تلنگری به سایر مفسدان و خاطیان است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، بهترین مسیر برای پیشبرد امور در ادارات دولتی، انتخاب مسیر قانونی دانست و افزود: بهترین کار برای جلوگیری از مشکلات اداری، اعلام گزارش تخلفات اداری به مبادی مربوطه از جمله حفاظت اطلاعات دادگستری یا ثبت گزارش از طریق سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار