رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از آب‌های سطحی گفت: طی دو سال گذشته بیش از 500 حلقه چاه جذبی برای رفع آبگرفتی در یزد حفر شده است.
کد خبر: ۸۴۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 07 May 2020

«محسن عباسی‌هرفته» با اشاره به اهمیت اقدامات انجام شده برای مهار و دفع آبهای زیرزمینی در نقاط مختلف شهر یزد، اظهار کرد: در اولین گام، نقاط بحرانی شهر شناسایی و حفر چاه‌های جذبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در فرآیند اولیه عملیات اجرایی در این خصوص 400 نقطه در سطح شهر یزد شناسایی شده است، افزود: استفاده بهینه از آبهای سطحی یکی از اولویت‌های جدی این دوره شورای شهر در یزد است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در ادامه اجرای طرح جامع جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را ضروری دانست و بیان کرد: طی دو سال گذشته 500 حلقه چاه جذبی در مناطق مختلف شهرداری یزد حفر شده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود شهرداری در این برهه از زمان نمی‌تواند در کوتاه مدت نسبت به انجان قطعی و نهایی این مهم اقدام کند.

عباسی‌هرفته با بیان این‌که توسعه شهر یزد تاکنون بدون توجه به دفع آبهای سطحی انجام شده است، تصریح کرد: آبهای سطحی می تواند جمع‌آوری و پس از تصفیه در فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه برای بحث جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی شهر یزد، در پنج سال گذشته هیچ اقدام جدی و موثری انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار