رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه جهش تولید در کشور الزاماتی دارد گفت: بانک‌ها باید از بنگاه اقتصادی بودن خارج شده و به عنوان حامی صنایع وارد میدان شوند.
کد خبر: ۸۴۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 07 May 2020

غلامعلی دهشیری در بازدید از کارخانه فولاد آلیاژی ایران و در جمع مدیران این مجموعه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید اظهار داشت: نباید به این نام‌گذاری تنها به عنوان یک شعار اکتفا کرد بلکه عنوان جهش تولید یک برنامه راهبردی است که همه حوزه‌های کشور باید از این راهبرد در طول چند سال آینده بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: قریب 10 سال است که رهبری در نامگذاری عناوین سال بر حوزه اقتصاد تاکید دارند که از این بین حدود 4 سال به مقوله تولید اختصاص داده شده است.

دهشیری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در قامت مدیری که تمام مسائل کشور را مدیریت می‌کنند علیرغم شیوع ویروس کرونا و با حفظ شرایط روانی حاکم بر جامعه در سال جدید هم نسبت به راهبرد تولید غافل نبودند که این امر نشان از اهمیت این موضوع در آینده کشور است.

وی افزود: عنوان سال جهش تولید، مسیر را برای دولتمردان ترسیم کرده که تحقق آن فقط نیاز به برنامه‌ریزی و همت مضاعف دارد.

دهشیری با بیان اینکه جهش تولید الزاماتی دارد افزود: تغییر تفکرها و رویکردها، افزایش باورها و خودباوری در بین مدیران و بدنه جامعه از جمله این ملزوماتی است که اگر نباشد جهش تولیدی رقم نمی‌خورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا اثر تحریم را کم کرده و یا از بین ببریم.

وی بر لزوم رفع موانع تولید به عنوان دومین الزام این حوزه تاکید کرد و افزود: باید موانع تولید را مرتفع کنیم به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و قوانین دست و پاگیر که از وظایف مجلس شورای اسلامی و مراجع متولی دیگر است.

دهشیری از مقابله جدی با فساد اقتصادی موجود در جامعه به عنوان سومین الزام این حوزه یاد کرد و گفت: مبارزه با فساد از اولویت‌های دستگاه قضا است که در سال گذشته به خوبی در حوزه برخورد با دانه درشت‌ها انجام گرفت و هنوز هم ادامه دارد و در عمل هم فواید کار مشهود می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: مقابله با فساد و مفاسد کلان اقتصادی یکی از رویکردها و الزامات سال جهش تولید است که تا با آن مقابله نشود جهش تولید معنا پیدا نمی‌کند.

وی اظهار داشت: الزام چهارم بحث تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان است که تاکید مقام معظم رهبری بوده وخوشبختانه با تخصیص فرصت و اعتبار در بعضی از حوزه‌ها جواب داده است.

دهشیری با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با تحریم و جهش تولید، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خصوصی است گفت: مدیران ارشد استان باید با تقویت سرمایه‌گذاری به فکر بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی باشند البته در این حوزه باید با نگاه ملی نسبت به جذب ظرفیت‌های نخبگانی استان فعال‌تر عمل کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان باید در سرلوحه کار به عنوان یکی از الزامات جهش تولید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی باید در دستور کار مجلس جدید قرار گیرد افزود: بانک‌ها باید از بنگاه اقتصادی بودن خارج شده و به عنوان حامی صنایع وارد میدان شوند.

دهشیری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل مجلسی انقلابی در کنار قوه قضائیه انقلابی قطعا دولتمردان هم همراه هستند و این سه ضلع اصلی کشور می‌توانند دست به دست هم داده و کمک کار واحدهای تولیدی باشند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: قطعا در این موضوع نیاز به صورت مجوز خاص نیست همچنین برخی از واحدهای تولیدی که امکان توسعه دارند می‌توانیم در این راستا تلاش و این دوستان را حمایت کنیم.

دهشیری گفت: بازدید از این مجموعه متناسب با هفته کارگر و کارآفرینان در راستای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه در بخش دیدار و نشست با نخبگان و بدنه موثر جامعه، استماع اظهارات و بیان دیدگاه‌های آنان و در راستای مردمی کردن دستگاه قضاییه است.

وی اضافه کرد: البته با توجه به عنوان سال دستگاه قضا خود را موظف می‌داند از طرق مختلف در راستای حمایت‌های قضایی و حقوقی از واحدهای تولیدی موثر در چرخه اقتصاد کشور گام بردارد.

دهشیری بر لزوم استفاده از مدیران متخصص با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه مدیریت کشور تاکید کرد و گفت: در هر حوزه‌ای اعم از دولتی و خصوصی اگر این نگاه باشد قطعا جهش تولید رقم می‌خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار