امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر توسعه کارگاه‌های خانگی تولید پوشاک گفت: توسعه صنعت پوشاک تنها راهکار برطرف کردن مشکل بیکاری ناشی از شیوع کرونا است.
کد خبر: ۸۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 05 May 2020

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی اظهار کرد: در طول دو ماه گذشته به مسئولان استانی و کشوری تذکر دادم که الان زمینه‌ای فراهم شده که صنعت پوشاک کشور را تقویت کنیم و به ویژه با کارگاه‌های تولید ماسک، ظرفیت بسیار خوبی به وجود آمده و می‌توان همین کارگاه‌ها را به کارگاه تولید پوشاک تبدیل کرد.

وی افزود: در طول سال بیش از 300 میلیون قطعه لباس در کشور مصرف می‌شود که الان بخش زیاد آن از خارج کشور تامین می‌شود که به راحتی و بدون سرمایه زیاد می‌توانیم در طول چند ماه آموزش فرصتی را به وجود آوریم که این پوشاک در کشور تولید شود و زمینه اشتغال بیش از 10 میلیون نفر در کشور به وجود آید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الان خانم‌هایی هستند که در برخی از شرکت‌ها بدون بیمه و با حقوق بسیار کم مشغول به کار هستند در حالی که می‌توانند هر یک از آنها خودشان کارگاه  تولید پوشاک راه‌اندازی کرده و برای خود جمعی از بانوان محله درآمد خوبی تامین کرده و نیاز کشور را هم رفع کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بیکاری‌های ناشی از کرونا هیچ صنعتی نمی‌تواند به اندازه صنعت پوشاک تاثیرگذار شود گفت: راه‌اندازی این پوشاک‌ها و در کنار آن مبارزه مناسب با قاچاق زمینه‌ای فراهم می‌کند که کشور در این حوزه به خودکفایی کامل برسد و بیکاری هم به کمترین میزان ممکن برسد.

امام جمعه یزد افزود: البته موضوع مهمی که در این رابطه باید به آن توجه شود این است که دولت باید جلوی رانت‌خواری‌های موجود در جامعه را بگیرد چرا که الان بخشی از مشکلات صنعت پوشاک کشور مربوط به همین افراد است.

وی با اشاره به اینکه سیستم کاری کشور هم با مشکلاتی روبه رو است گفت: در این عرصه هم بی توجهی به تفکر و تعقل موج می‌زند و یک کارگر در جوانی به کارخانه‌ای وارد می‌شود و پس از 30 سال به عنوان همان بیکار بازنشست می‌شود و اصلا در سیستم کاری ما رشد دادن این افراد وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما 30 سال یک فرد را در پستی به کار می‌گیریم ولی به هیچ عنوان اقدامی نمی‌کنیم که آنها را توانمند کرده و زمینه‌ای فراهم آوریم که بتوانند خودشان به یک کارآفرین تبدیل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار