مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، هزینه بستری هر بیمار کرونایی در استان یزد را بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان این مبلغ توسط بیمه سلامت پرداخت شد.
کد خبر: ۸۴۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 05 May 2020

محمد دریجانی  اظهار داشت: تلاش بیمه سلامت، پرداخت به موقع بدهی‌های خود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بود تا در این شرایط بیمارستان‌ها بتوانند با دغدغه مالی کمتری به بیماران خدمت رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش بیمه سلامت، حمایت از بیماران کرونایی است، افزود: بیش از ۷۰ درصد هزینه بستری بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت در بیمارستان‌های یزد توسط این بیمه پرداخت شده است.

دریجانی بیان کرد: هزینه درمان بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری شدند بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بوده که بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان این مبلغ توسط بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دفترچه بیمه در این شرایط یکی از آلوده‌ترین اقلامی است که در دست مردم وجود دارد، عنوان کرد: تلاش ما حذف دفترچه و الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه است.

وی یادآور شد: در این راستا تاکنون در ۹ شهرستان استان موفق به حذف دفترچه بیمه شده‌ایم اما با توجه به اینکه عمده مراکز درمانی استان یزد شامل بیش از ۷۰۰ مرکز درمانی دولتی و خصوصی در مرکز استان واقع شده، هنوز موفق به اجرای این طرح در شهرستان یزد نشده‌ایم.

دریجانی ادامه داد: البته مقدمات حذف دفترچه فراهم شده و با توجه به دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور، باید تا اول خرداد میزان استفاده از دفترچه‌ها کاهش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: پزشکان و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند تا یزد بتواند یکی از استان‌های پیشرو در حذف دفترچه باشد.

دریجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رسیدگی به امور بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی یزد مکانیزه شده و تا پایان سال جاری، این اتفاق در تمام بیمارستانها و مراکز درمانی استان رقم خواهد خورد و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه نیز مکانیزه می‌شوند.

وی همچنین بر ضرورت حذف اقلام دارویی غیرضروری تاکید کرد و گفت: سرانه مصرف دارو در کشور ما بالاست و متأسفانه برخی پزشکان در نسخه‌ها داروهایی نه چندان ضروری را نیز قید می‌کنند که لازم است با تعامل و هم اندیشی این اقلام کاهش یابد که این امر به مدیریت هزینه‌های درمان نیز کمک می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در مورد وضعیت بدهی بیمه سلامت به بیمارستانها، پزشکان، داروخانه و مراکز درمانی استان یزد نیز بیان کرد: سال ۹۷ تسویه کامل شده و بدهی‌های سال ۹۸ نیز تا آذرماه به طور کامل به تمام پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و … پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت‌های استان یزد در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۹ نیز پرداخت‌ها را همانند سال گذشته به روز رسانی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار