عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با بیان روایت های جعلی و غیر مستند توسط برخی مداحان گفت: عجیب است که علما در برابر روایات جعلی سکوت کردند.
کد خبر: ۸۴۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 04 May 2020

"محمد تقی فاضل میبدی"، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در پاسخ به این سوال که با وجود تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا و بسته بودن اماکن مذهبی شاهد برگزاری مراسم در مسجد ارک بودیم، گفت: کسانی که دست به چنین کارهایی می‌زنند چیزی از منافع ملی و مصالح مملکت نمی دانند. آنها حتی حقیقت دین را نمی شناسند تنها چیزی که آنها خوب می شناسند فقط منافع گروهی و شخصی است. اگر این افراد مصالح کشور و حقیقت اسلام را می‌شناختند دست به چنین اقداماتی نمی‌زدند. آقایان در برابر دولت و بخشی از حاکمیت لجبازی سیاسی دارند.

 او ادامه داد: کارشناسان وزارت بهداشت بر پرهیز از تجمع تاکید می کنند اما اینها خلاف آن عمل می‌کنند و در چنین شرایطی باز بودن محافل، مساجد و مراسم این چنینی جز زیان برای مردم چیز دیگری ندارد و فقط باعث افزایش آمار مبتلایان می شود. این ضعف بزرگی برای کشور است. در اسلام جان انسان از هر چیزی عزیزتر است اگر احتمال خطر هم وجود داشته باشد احکام واجب دین در برابر آن تمهیداتی ایجاد می کند چه برسد به مستحباتی که خیلی از آنها سر و ته ندارد خصوصاً محافلی این چنینی. 

او در رابطه با بیان روایت های جعلی و غیر مستند توسط برخی مداحان گفت: عجیب است که علما در برابر روایات جعلی سکوت کردند. برخی، صحبت های دروغ و بی اساس به ائمه نسبت می دهند و در ازای مداحی شان پولش را می گیرند. اینکه متولی امام رضا چنین چیزهایی را رواج می‌دهد و پخش می‌کند، جای تعجب دارد.

میبدی در خصوص حضور و ورود مداحان در عرصه سیاسی مطرح کرد: ورود مداحان در عرصه سیاسی خلاف است. اظهارنظر سیاسی حق همه افراد است و نمی‌شود جلوی کسی را گرفت ولی لجبازی های سیاسی کار نادرستی است. اشتباه است که مداح به عنوان صنف مداح به مسئله سیاست ورود کند و همه چیز را از راه دین و مداحی توجیه کند. حمله و هجوم به بخشی از حاکمیت و شبیه سازی های مذهبی قابل قبول نیست و باید جلوی آن گرفته شود، این اقدامات در سال های اخیر به وجود آمده آن هم به خاطر خط بازی‌های سیاسی که در مملکت شکل گرفته است و غیر از زیان، چیز دیگری ندارد. ورود به مسائل سیاسی کشور حق هر کسی است که مصالح کشور را بشناسد و بداند. حساب احزاب با مداحان فرق میکند. 

او درخصوص پخش روایات غیر مستند از صدا و سیما نیز گفت: معتقدم برخی از مسئولین صدا و سیما هم از این جمع هستند، آنها هم باید کنترل شوند. مراجع و علمای دین و متولیان باید جلوی اینها را بگیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار