سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه دوچرخه در مرکز شهر یزد، گفت: رویکرد شورا در ارتباط با دوچرخه‌های همگانی صرفا تفریحی و گردشگری نیست.
کد خبر: ۸۴۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 04 May 2020

حمیدرضا قمی دقایقی قبل در دومین نشست خبری آنلاین استان یزد که به همت خانه مطبوعات و رسانه‌های یزد برگزار شد با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی امروزه در بسیاری از امور لازم و ضروری است اظهار داشت: شیوع کرونا به صورت ویژه این نیاز را به همه نشان داد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه پس از شیوع کرونا بلافاصله ستاد مبارزه با کرونا در شهرداری و شورای شهر یزد ایجاد شد گفت: شهرداری یزد در کنترل مبادی ورودی و خروجی همکاری بسیار خوبی با نهادهای ذیربط داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: چهار کانون برای حمایت از کسب و کارها در شهرداری تشکیل شد که از جمله اقدامات صورت گرفته برگزاری جلسات منظم با اتاق اصناف برای حمایت از کسب و کارها و زمینه‌سازی مهاجرت به کسب و کارهای مجازی بوده است.

قمی تصریح کرد: یکی از اقدامات اولیه شهرداری یزد در مبارزه با این بیماری خرید دستگاه تشخیصی و تحویل آن به دانشگاه صدوقی بود که در روزهای نخست شیوع کرونا در استان صورت گرفت و سرعت این اقدام را به حد بالایی افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای بین شورا و شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و تشخیص بیماری‌ها و ایجاد زمینه‌ای برای پروژه‌های تحقیقاتی با اولویت بیماری‌های واگیردار و ژنتیکی هم منعقد شد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون عمران بحث بازارچه صنایع دستی را به عنوان پروژه بزرگ پیاده محوری در بافت تاریخی را در دست اقدام داشتیم و امیدواریم به زودی این پروژه پایان پذیرد.

قمی با بیان اینکه رهاسازی پروژه میدان ابوذر پیش از ایام نوروز و پس از 10 سال انجام شد گفت: استفاده از آسفالت بازیافتی هم در شهر یزد شروع شده و آسفالت برخی معابر از این بازیافت در حال انجام است و امیدواریم با توجه به گرانی قیر و آسفالت بتوانیم اصلاح معابر را از این طریق دنبال کنیم.

وی در ارتباط با فعالیت‌های کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: خوشبختانه در حال حاضر دو ایستگاه این طرح در شهر یزد راه‌اندازی شده و امیدواریم تا پایان خرداد ماه، هر 10 ایستگاهی که در تعهد پیمانکار بوده نصب شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: دیدگاه شورای شهر یزد در ارتباط با ایستگاه‌های دوچرخه صرفا تفریحی و گردشگری نیست و به دنبال استفاده از حمل و نقل ترکیبی و احیای شهر دوچرخه‌ها در یزد هستیم.

قمی خاطرنشان کرد: اگر پراکندگی ایستگاه‌ها را مشاهده کنیم می‌بینیم که در مرحله اول توجه به بخش مرکزی شهر است و در عرصه‌های بعدی توسعه آن را در نقاط دیگر هم دنبال می‌کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به حجم بالای تخلفات ساختمانی در یزد اظهار امیدواری کرد که به زودی مرکز رصد تصویری کل شهر در شهرداری راه‌اندازی و نظارت لازم در این حوزه انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار