معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تیم های گشت زنی مشترک متشکل از مجموعه های مختلف بر مراکز تولید و عرضه زولبیا و بامیه در استان یزد نظارت دارند.
کد خبر: ۸۴۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 02 May 2020

محمد رضا دهقانی در خصوص نحوه نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر واحدهای تولید و عرضه زولبیا و بامیه گفت: با بررسی های صورت گرفته به طور رسمی بیش از 200 واحد تولید و عرضه زولبیا و بامیه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که البته تعدادی نیز به صورت غیر رسمی به تولید این محصول می پردازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: ظرف چند روز گذشته گزارش هایی مبنی بر وجود برخی تخلفات واصل‌شده که اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است اما نکته ای که وجود دارد این است که به دلیل حجم بالای این واحدها نظارت بر تمامی آن‌ها زمان بر خواهد بود.

دهقانی با اشاره به وجود نظارت های دقیق دراین زمینه اظهار داشت: تیم های گشت زنی مشترک متشکل از اتاق و بسیج اصناف، کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی در قالب تیم های واکنش سریع بر مراکز تولید و عرضه زولبیا و بامیه نظارت دارند و در برابر تخلفات کوچکترین ملاحظه ای نخواهند داشت.

وی یکی از مصادیق تخلف در تولید زولبیا و بامیه را استفاده چندین باره از روغن دانست و گفت: تیم های بازرسی در صورت مشاهده چنین تخلفی محصول را صورتجلسه کرده و از تولید آن جلوگیری خواهند کرد.

دهقانی تصریح کرد: امروز نیز گزارشی مبنی بر عرضه مواد ضدعفونی فاقد تائیدیه در برخی واحدها و با قیمت های غیر متعارف واصل‌شده بود که دستور برخورد جدی با آن‌ها داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار