ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اعلام اجباری بودن استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، از تداوم تعطیلی اماکن متبرکه تا پایان اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۸۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 02 May 2020

 با گذشت بیش از دو ماه از شیوع کرونا در کشور و استان یزد، نباید به گمان پایان یافتن کرونا دست از رعایت مسائل بهداشتی برداشته و احساس کنیم که دیگر شیوع ویروس کرونا در استان نداریم با وجودی که در تمام اطلاعیه‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد نسبت به اهمیت توجه به این موضوع هشدارهای لازم داده شده است.

البته تعداد این افراد بسیار کم است و اکثریت مردم در استان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حساسیت لازم را دارند و به ویژه در جلساتی که تعداد افراد بیش از سه یا چهار نفر است، فاصله‌گذاری اجتماعی به میزان قابل توجهی رعایت شده است.

در طول یک هفته گذشته اما بسیاری از مردم منتظر اعلام آیین نامه‌های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های جدید مرتبط با محدودیت‌های اجتماعی بودند و به ویژه با توجه به قرار‌گیری در ماه مبارک رمضان، افراد مختلفی پیگیر زمان بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه بودند.

در این رابطه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با تاکید بر اینکه بیماری کرونا در استان پایان نیافته و مردم باید احتمال ابتلا به این بیماری را جدی بگیرند بیان کرده که اکثر استان‌های کشور دو پیک را در زمینه ابتلا به کرونا تجربه کرده‌اند ولی استان یزد تنها یک پیک را گذرانده است؛ این موضوع به دلیل کنترل مناسب این بیماری است ولی نگرانی‌هایی در ارتباط با احتمال وقوع پیک جدید وجود دارد. 

در اطلاعیه این ستاد آمده است: امکان برگزاری نماز جماعت پس از نیمه ماه مبارک رمضان و برای شهرهای قرار گرفته در دسته‌بندی سفید وجود دارد؛ آستان‌های مقدس و اماکن متبرکه هم تا پایان اردیبشهت ماه تعطیل است.

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد از تجمیع بیماران کرونایی در بیمارستان شهید صدوقی خبر داد و تاکید کرده که چند مهد کودک برای نگهداری کودکان بانوان کارمند از سوی بهزیستی تعیین می‌شود.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با  کرونا، استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل درون شهری، باید حتما از ماسک استفاده کنند.

همکاری مردم در رعایت محدودیت‌های در نظر گرفته شده در طول دو ماه گذشته سبب شده که آمار ابتلا به کرونا در کشور و به تبع آن در استان یزد کاهش قابل توجهی پیدا کند و به گفته استاندار یزد بعضی از شهرستان‌ها در استان یزد در حال حاضر شرایط وضعیت ‌سفید را دارا هستند.

قطعا در صورتی که مردم در هفته‌های پیش رو هم رعایت لازم را انجام دهند می‌توان وضعیت این بیماری را به حالت کنترل کامل در استان رساند و در غیر این صورت امکان شیوع این بیماری به صورت گسترده باز هم در استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار