مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد:
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: ۱۶ بانوی طلبه کار غسل و امور شرعی اموات زن کرونایی یزد را انجام می دهند.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 29 April 2020

حجت الاسلام محمود کارگر شورکی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و فوت تعدادی از هموطنان‌، طلاب خواهر استان یزد آمادگی خود را برای تغسیل و تجهیز اموات کرونایی اعلام کردند.

وی، توصیه‌های دین مبین اسلام و حس نوع دوستی را از دلایل مشارکت طلاب در این امر دانست و افزود: طلاب در همه بحران‌ها، همچون سیل، زلزله، ویروس کرونا و… در کنار مردم بوده و نقش آفرینی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از فعالیت ۱۶ بانوی حوزوی در امر تجهیز و تغسیل فوت شدگان کرونایی خبر داد و عنوان کرد: این بانوان در قالب گروه‌های چند نفره بعد از کسب آموزش‌های لازم شرعی و بهداشتی به صورت تئوری و عملی، مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: قبل از تجهیز آرامستان برای تغسیل اموات، تیمم بدل از غسل برای فوت شدگان در بیمارستان انجام می‌شد که بعد از پیگیری‌های زیاد توسط مسئولان ذی ربط و آماده شدن زیرساخت‌های لازم، اکنون با رعایت اصول بهداشتی و شرعی، اموات کرونایی توسط خواهران طلبه غسل، حنوط و کفن و برای اقامه نماز آماده می‌شوند.

کارگر شورکی از رفع نگرانی خانواده‌های داغدیده در بحث غسل و تجهیز اموات کرونایی و اظهار رضایت و تشکر آنها خبر داد و بیان کرد: طلاب به صورت جهادی به این امور می‌پردازند و هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نمی‌کنند.

وی از طلاب و خانواده‌های آنها قدردانی کرد و افزود: این طلاب حتی به مأموریت برون استانی نیز برای تغسیل انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار