فضیلت ماه مبارک رمضان در کلام آیت‌الله خاتمی(ره):
آیت‌الله «سیّد روح‌الله خاتمی» (ره) امام جمعه فقید یزد و اردکان، در کتاب روح باران در فضیلت ماه مبارک رمضان این گونه می‌نویسد: روزه‌ای که بدون تفکر و تأمل باشد، سودی ندارد و عید فطری که در آن انسان بخشیده شده نباشد، عید نیست.
کد خبر: ۸۴۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 25 April 2020

مرحوم آیت الله خاتمی در این کتاب، نخستین کاری که باید در طلیعه ماه رمضان انجام داد را توبه از گناهان بیان می‌کند و مینویسد: اگر ماه رمضان را طی کردی و تغییر حالی در خود دیدی، بدان که رحمت الهی شامل حالت شده است.

امام جمعه فقید یزد و اردکان ادامه می‌دهد: در ماه رمضان یکی از کارهایی که می‌باید انجام گیرد، این است که دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کنیم.

 وی درباره روزه فواید اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و اخلاقی بسیاری را بر می‌شمارد  اما اصلی‌ترین فایده روزه را رسیدن انسان به تقوا و پرهیزگاری عنوان می‌کند. 

این معلم اخلاق رمضان را ماه تمرین بندگی حقیقی و ماه عبادت همراه با توجه و تفکر برمی‌شمارد و ادامه می‌دهد: روزه‌ای که بدون تفکر و تأمل باشد، سودی ندارد و عید فطری که در آن انسان بخشیده شده نباشد، عید نیست.

وی در جایی دیگر از این کتاب، شب‌های قدر را بهترین فرصت برای آمرزیده شدن عنوان می‌کند و می‌نویسد: شب‌های قدر، شب‌های تربیت است، حضور در شب‌های قدر خودش توفیق الهی است، اما اگر نتوانیم نظر عنایت خدا را جلب کنیم شقی هستیم.

به گزارش ایسنا، آن پیر فرزانه در بخش دیگری از این کتاب آورده است: ماه رمضان فرصت خودسازی و تهذیب نفس است؛ در این ماه، انسان باید بیش از هر چیز به تفکر بپردازد و با خدای خود خلوت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار