رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بابیان اینکه یزد اولین استانی بود که ستاد مقابله با کرونا را در کشور راه‌اندازی کرد، گفت: امیدواریم نیمه اردیبهشت‌ماه بیماری کرونا در یزد مهار شود.
کد خبر: ۸۴۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 21 April 2020

محمدرضا میر جلیلی با اشاره به اینکه بیماری کرونا بر بسیاری از مسائل در سطح جهان اثر گذاشته است، گفت: بیماری کرونا بر آموزش، سیاست، روابط بین‌المللی و بسیاری دیگر از مسائل در کشورها اثر گذاشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد به اهمیت مسئله آموزش در خصوص بیماری کرونا در کشور اشاره و اضافه کرد: نگاه بهداشتی به بیماری کرونا یک نگاه کلی است و باید دید که چه برنامه‌هایی برای بعدازاین بیماری در کشور طرح‌ریزی می‌شود.

وی به فعالیت‌های مقابله با کرونا در استان یزد اشاره کرد و افزود: از بهمن‌ماه که در تهران جلسه برگزار و اعلام کردند که دو نفر از توریست‌های حاضر در استان یزد مشکوک به کرونا هستند، از همان زمان کارمان را به‌صورت جدی در استان برای مقابله با این بیماری آغاز و نخستین جلسه در بهمن‌ماه برگزار شد.

یزد اولین استانی بود که ستاد مقابله با کرونا را راه‌اندازی کرد

میر جلیلی یزد را اولین استانی اعلام کرد که ستاد مقابله با کرونا را تشکیل داد و اضافه کرد: این کار استان یزد آزمونه‌ای برای کل کشور شد که آن‌ها هم این ستاد را راه‌اندازی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نخستین تست مثبت شده کرونا در استان یزد را در هفته‌های اول اسفند اعلام کرد و گفت: قبل از همه اقدامات در استان، بخش عفونی و بستری بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد تجهیز و تکمیل شد.

وی بابیان اینکه یزد یکی از استان‌هایی بود که به نسبت جمعیت بیماران زیادی را در سطح کشور دارا بود، گفت: با همه این احوال یزد کمترین فوتی کادر درمان را در سطح کشور دارد.

میرجلیلی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای ورود کرونا به یزد، 4195 نفر مشکوک به کرونا بودند، اضافه کرد: از این تعداد، تست 1366 نفر در استان یزد مثبت اعلام شد که 197 به‌واسطه مبتلابه این بیماری در استان دار فانی را وداع گفتند و تاکنون 3698 از بیمارستان‌های استان یزد بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 750 تخت، ویژه بیماران کرونایی در استان یزد اختصاص یافت، افزود: به لطف خدا هیچ‌گاه این تعداد تخت در استان تکمیل نشد و حداکثر پذیرش 495 تخت بود که یکی از خوبی‌های وضعیت درمان وجود تخت کافی در استان بود زیرا بسیاری از استان‌ها در این خصوص با مشکل روبه‌رو بودند.

میرجلیلی بابیان این مطلب که تا نیمه اردیبهشت‌ماه باید به مهار کامل کرونا در استان یزد برسیم اظهار داشت: امیدواریم که تا این تاریخ به شرایط عادی دست‌یابیم که البته شاید این تاریخ تا اواسط خردادماه هم برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار