استاندار یزد خبر داد:
استاندار یزد گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت بیمارستانهای یزد، بیمارستان صحرایی برای بستری بیماران کرونایی در برخی مناطق یزد ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۲۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 10 March 2020

محمدعلی طالبی در ارتباط اینستاگرامی خود با خبرنگاران اظهار داشت: با رشد مراجعات مردم، ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پیش‌بینی شده برای بستری بیماران ⁧کرونا⁩ در استان در حال تکمیل است و استفاده از ظرفیت ⁧بیمارستان صحرایی⁩ و سایر اماکن را در یزد و برخی شهرستان‌ها ضروری کرده است.

وی افزود: با صدور چند مجوز دائم و موقت برای واحدهای تولیدکننده مواد ⁧ضدعفونی⁩ و تأمین مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج استان، شرایط توزیع آن نیز در حال پایدار شدن است.

طالبی عنوان کرد: از امروز توزیع ماسک در کل استان صورت گرفته و امکان دسترسی همه مردم فراهم شده ضمن اینکه مواد تولیدی استان با پایین‌ترین نرخ کشوری عرضه می‌شود.

استاندار یزد بیان کرد: تولید ماسک در استان به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شود زیرا تولیدکنندگان استانی مواد اولیه را موظف به تأمین نیاز استان کرده‌ایم.

طالبی ادامه داد: توزیع ماسک به صورت رایگان برای شبکه بهداشت و درمان و برخی صنوف آغاز شده و به زودی به صورت بیشتری در دسترس همگانی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شواهد میدانی حاکی از عدم توجه کافی مردم به ضرورت در خانه ماندن به عنوان بهترین راه پیش‌گیری از این بیماری است که از مردم درخواست می‌کنم به این موضوع توجه کنند زیرا ضریب موفقیت بسیاری از تصمیمات استان در محدودسازی برخی فعالیت‌ها به این رفتار آنها بستگی دارد.

وی اظهار داشت: تیم‌های غربال‌گری و مراقبتی در مبادی ورودی مستقرند. امکان بستن استان به جهت مجوزهای مورد نیاز ملی فراهم نیست کما اینکه هیچ استانی هم تاکنون چنین امکانی را نداشته لذا به جای گوش دادن به شایعات و بزرگ‌نمایی حضور مسافران غیربومی، کمک کنیم تا تدابیر پیش‌بینی شده برای جلوگیری از مسافرت به یزد به مرحله اجرا درآید.

طالبی افزود: امروز در ستاد استانی، تصمیمات جدیدی برای اعمال برخی سیاست‌های ضروری برای مدیریت بحران کرونا اتخاذ خواهیم کرد که به‌موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار