کرونا این روزها شده نقل همه مجالس و محافل، حق هم داریم که نگران باشیم و دنبال پیامدهای این مهمان ناخوانده ؛اما در کنار آن کرونای جدیدی هم به جان فضای مجازی یزد افتاده و گاه و بیگاه با درج اخباری که بعضا منبع قابل اتکایی هم ندارد موجب نگرانی و گاهی سردرگمی مخاطبان می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 29 February 2020

در تازه‌ترین دسته گلی که برخی کانالها و گروههای خبری به آب دادند و حتی بخش خبر صدا و سیمای یزد را هم به دام خود انداختند، خبر تعطیلی مدارس استان در سه روز کاری پیش رو بود.

پیشتر اعلام شده بود که هرگونه تصمیم گیری در مورد وضعیت کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی بر عهده ستاد ملی مبارزه با کروناست و این ستاد هم تعطیلی مدارس در روزهای شنبه تا دوشنبه آینده را به عصر /جمعه/ موکول کرده و اعلام نموده مدارس استانهایی که قرار است مشمول تعطیل شوند اعلام می‌شود.

اما یک روز زودتر و قبل از اعلام رسمی این ستاد، برخی کانال‌های خبری استان به نقل از همین ستاد از تعطیلی قطعی مدارس استان یزد در این سه روز خبر دادند.

علت این گاف رسانه‌ای هم عدم دقت به اطلاعیه این ستاد بوده است؛ در اطلاعیه ستاد یاد شده نامی از هیچ استانی برده نشده و اعلام شده که استانهایی که آلوده هستند تعطیل "می‌شوند" نه اینکه تعطیل "شدند" و از آن مهمتر اینکه چندین بار اعلام شده که نظر قطعی در مورد استان های مشمول تعطیلی، عصر جمعه اعلام می شود!.

جالب آنکه برخی از کاربران شبکه های اجتماعی بلافاصله در برابر موضع روابط عمومی آموزش و پرورش یزد مبنی بر اینکه این استان اختیاری در این زمینه ندارد و باید تهران تصمیم گیری کند موضع منفی گرفتند و اینطور وانمود کردند که آموزش و پرورش یزد مخالف این تعطیلی است.

تصمیم گیری در زمینه تعطیلی مدارس در سه روز آینده بر عهده ستاد مبارزه با کرونا است و هیچ استانی نمی تواند و اجازه ندارد که در این زمینه به تنهایی تصمیم گیری کند.

جالب آنکه بخش خبر ساعت ۲۰ پنجشنبه شب سیمای مرکز یزد نیز به این خبر دامن زد و از تعطیلی مدارس در سه روز آینده خبر داد و جالب اینکه در این خبر نامی از استان یزد برده نشد و فقط یک خبر کلی به نقل از ستاد مبارزه با کرونا نقل گردید که این خود به نوعی ابهام داشت و بینندگان و شنوندگان را سردرگم می کرد.

متاسفانه معدودی از کانال های تازه به دوران رسیده هم به نقل از برخی کاربران خود از اینکه آموزش و پرورش یزد با تعطیلی مدارس مخالفت کرده ابراز تاسف کردند! در حالیکه آموزش و پرورش یزد در زمینه تعطیلی مدارس، هیچ اختیاری از خود ندارد و آنچه از سوی روابط عمومی این اداره کل اعلام شده این بوده که هنوز تصمیمی گرفته نشده و قرار است عصر جمعه از مبدا تهران تصمیم گیری شود.

همچنین برخی از کانالهای خبری که اغلب جلوتر از مسوولان حرکت می کنند در اقدامی عجیب از ابتلای دومین نفر به بیماری کرونا در شهر یزد خبر دادند، خبری که بلافاصله توسط مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تکذیب شد.

مردم ما همینطور هم نگران هستند و اخبار را با حساسیت خاصی دنبال می کنند از این رو دامن زدن به اخبار بی پایه و اساس، نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه بر نگرانی های مردم می افزاید؛ اجازه بدهیم منابع رسمی و بخصوص وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا و در استان یزد هم دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه، اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار