معاون استاندار یزد تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد طی ابلاغیه‌ای به شهرداران استان بر انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن و فضاهای عمومی و وسایل نقلیه عمومی توسط شهرداری‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 24 February 2020

«محسن صادقیان» پیرو ابلاغیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، در این ابلا آورده است؛ با توجه به اعلام شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا در کشور و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس در اماکن، فضاهای عمومی و همچنین وسایط نقلیه عمومی شهرهای استان دستور داده شود تا ضدعفونی کردن تمام اماکن حمل‌ و نقل عمومی و همچنین وسایط نقلیه عمومی شهر اعم از اتوبوس  به‌ صورت روزانه در ساعات پایانی شب با استفاده از مواد استاندارد و مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرد.

وی همچنین بر آموزش نیروهای انسانی مربوطه برای رعایت اصول بهداشت فردی، استفاده از لوازم و تجهیزات حفاظت فردی تاکید و عنوان کرد: همچنین نظارت بر فعالیت های جاری و اضطراری آن‌ها در اولویت قرار گیرد.

صادقیان اهتمام به شستشو و ضدعفونی تجهیزات و وسایل در معرض تماس با ارباب‌ رجوع و مراجعان در کلیه ادارات شهرداری‌ها و فضاهای عمومی شهر اعم از پایانه‌های مسافربری، فرهنگسراها، میدان‌ها و بازارهای عرضه میوه و تره‌بار، سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر و سایر اماکن را خواستار شد.

وی با تاکید بر  نصب تابلوهای آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری از جمله کرونا به تعداد کافی در محل‌های اداری و اماکن عمومی، نصب دستورالعمل شستن دست­‌ها برای پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی به تعداد کافی در محل سرویس‌های بهداشتی و استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در این اماکن را خواستار شد.

معاون استاندار در بند پایانی این ابلاغیه جداسازی سطل، دستمال‌ها، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی از وسایل مکان‌های دیگر از جمله آب‌خوری‌ها را ضروری خواند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار