رییس دانشگاه علوم پزشکی: بیمار کرونای تایید شده در بابل نداریم
کد خبر: ۸۲۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 22 February 2020

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه بیمار کرونای تایید شده در این شهر نداریم گفت: حال ۶ بیمار مشکوک به کرونا در بابل خوب است و همه این افراد تحت درمان قرار دارند.

دکتر سید فرزاد جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا این زمان ۲ بیمار با علائم بالینی خفیف توصیه به درمان‌های سرپایی در منزل شده اند و ۴ نفر دیگر نیز با حال عمومی مساعد در بیمارستان میناگر بابل بستری هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمایشات موارد مشکوک به کرونا ویروس در بابل هنوز تایید نهایی نشده است؛ گفت: از این تعداد سه نفر از افراد مشکوک به کرونا ویروس به دلیل اینکه سابقه سفر به قم داشتند، قرنطینه شده اند.

وی بیان داشت: موارد مشکوک را ایزوله کرده ایم تا در صورت مثبت بودن ابتلا به کرونا، شهروندان دیگر درگیر بیماری نشوند، اما هنوز نتایج آزمایشات کرونا ویروس در بابل تایید نشده است.

جلالی با بیان اینکه کرونا ویروس در مقایسه با بیماری‌های سارس، مرس و آنفلوآنزا کشندگی کمتری دارد.؛ اظهار داشت: میزان مرگ و میر در بیماران آلوده به کرونا ویروس، بطور میانگین ۲ درصد می باشد و در بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای و اختلال در سیستم ایمنی باشند بیشتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از شهروندان خواست تا از روبوسی، دست دادن، شرکت در محافل شلوغ و مصرف قلیان خودداری کنند و با رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با افراد سالم یا مبتلا به سرماخوردگی، شست و شوی مرتب دست‌ها با شوینده‌ها به مدت ۲۰ ثانیه خود را در برابر این بیماری ایمن کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار