رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود اقلام و نیازهای بهداشتی مردم در مقابله با ویروس کرونا خط تولید یکی از واحدهای تولیدی تغییر کرده و به موضوع تولید این اقلام بهداشتی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۲۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 21 February 2020

 

فرهاد دلق پوش عصر جمعه  در گفت و گوی اختصاصی  با خبرنگار ایرنا افزود: بدلیل هجوم مردم برای خرید ماسک و تجهیزات بهداشتی همچون الکل سفید، کمبودهایی در  داروخانه ها و واحدهای بهداشتی در استان مشاهده می شود که در راستای رفع نگرانی و مشکل مردم طی سه روز آینده با تامین مواد اولیه از استان های دیگر  و تغییر خط تولید یک واحد، ظرفیت تولید لوزام و تجهیزات بهداشتی همچون ماسک و الکل سفید و دیگر مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم  افزایش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شده بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز از تهران به استان ارسال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره گرانی ماسک و دیگر نیازهای بهداشتی مردم تصریح کرد: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت را نیز مامور کرده ایم تا با هماهنگی اصناف و تعزیرات حکومتی؛  پیگیری های لازم را برای برخورد با متخلفان انجام دهند.

وی تصریح کرد: شهروندان گیلانی  می توانند در صورت مشاهده گران فروشی این اقلام اعم از تجهیزات پزشکی و یا کالاهای دیگر با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و اطلاع دهند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان نیز گفت: از فردا(شنبه) گشت های مشترک با محور نیازهای بهداشتی مردم در ارتباط با گران فروشی و احتکار  اقلام بهداشتی شهرواندان فعال می شود.

 منصور انصاری به خبرنگار ایرنا افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی و خدماتی؛ علاوه بر سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با سامانه ۱۳۵ نیز تماس بگیرند.

 براساس اعلام مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد مبتلای قطعی در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

علیرضا وهاب زاده گفته است : نتایج تست چهار بیمار مشکوک در تهران مثبت بوده است،  هفت مورد جدید هم در قم و دو مورد هم در رشت تایید شده است،  دو نفر از مبتلایان جدید هم فوت کرده اند. تعدادی موارد مشکوک هم بستری و تحت مراقبت هستند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار