احمدی زاده اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و کمترین نیز مربوط به حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت است.
کد خبر: ۸۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 20 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی‌زاده افزود: طی دیروز (چهارشنبه) تا امروز با انصراف ۳۳ نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس در فارس تعداد کاندیداهایی که تاکنون از ادامه رقابت انصراف داده‌اند به ۱۸۹ نفر رسید.

وی اظهار داشت: بدین ترتیب، هم اینک تعداد کاندیداهای نمایندگی مجلس در استان به ۲۶۷ نفر رسیده که از این تعداد ۲۳۵ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس، ۹۲۴ نفر ثبت‌نام کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به این استان انتقال دادند.

داغ‌ترین رقابت در شیراز

احمدی زاده اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و کمترین نیز مربوط به حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت است.

حوزه‌های بدون نامزد زن

رییس ستاد انتخابات فارس تصریح کرد: همچنین بیشترین تعداد بانوان مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان (۱۸ کاندیدا) است و در حوزه‌ انتخابیه داراب و زرین دشت، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر، حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، حوزه انتخابه سپیدان و بیضاء، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز و حوزه انتخابیه ممسنی و رستم بانوان حضور ندارند.

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.
سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان و ۱۵ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار