رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان از پی ریزی عملیات اجرایی سازه آبخیزداری حوزه رهبران این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 17 February 2020

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ محسنی زاده گفت : این سازه با هدف کنترل سیل و رسوب خاک ، تغذیه آبخوان و تامین آب شرب دام در منطقه رهبران رودان اجرا می گردد و در حال حاضر پی کنی و پی ریزی آن به اتمام رسیده است .

وی افزود : با توجه به مهاجرت معکوس بهره برداران به این منطقه و ارائه درخواست های متعدد ایشان احداث این بند ملاتی در دستور کار قرار گرفته و این بند در پایین دست اراضی کشاورزی و باغی منطقه واقع شده است که احداث آن موجب جلوگیری از شسته شدن خاک حاصلخیز و تثبیت آن خواهد شد .

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات پخش سیلاب حوزه سرکهنان‎ از محل صندوق توسعه ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان ازپیشرفت ۶۰ درصدی عملیات آبخیزداری پخش سیلاب حوزه سرکهنان شهرستان رودان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ محسنی زاده گفت : بهره گیری مطلوب از ظرفیت بارش ها و سیلابها در جهت افزایش نفوذ باران در زمین و تقویت ذخیره آب در آبخوان  ها از طریق اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری بویژه پخش سیلاب بر عرصه آبخوان های شهرستان امری حیاتی است.

محسنی زاده افزود: حفظ آب و خاک، احیای پوشش گیاهی عرصه های پخش سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی با هدف تقویت آبدهی چاه ها، چشمه ها و قنوات پایین دست را از اهداف مهم پروژه های پخش سیلاب بر عرصه آبخوان ها برشمرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار