در حالی اسامی افراد تایید صلاحیت شده برای کسب صندلی‌های سبز بهارستان اعلام شده که از چهره‌های اصلاح طلب برای ورود به این عرصه رقابتی خبری نیست.
کد خبر: ۸۲۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 15 February 2020

اسامی نهایی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نشان می‌دهد تنها 77 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده و اسمی از چهره‌های مطرح و شاخص جناح‌ها و احزاب سیاسی استان در آن نیست به ویژه که هیچ یک از افراد معرفی شده از سوی اصلاح طلبان هم معرفی نشدند.

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان در خصوص تایید صلاحیت ها و عدم حضور چهره‌های شاخص جناح‌ها در بین کاندیداها گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تمام سلیقه‌های سیاسی فعال جامعه حضور دارند.

حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی با بیان اینکه با رقابتی شدن این پروسه ملی، زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای فراهم است، ادامه داد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها طبق قانون وظایف خود را انجام داده است و بطور میانگین برای هر کرسی مجلس در استان  ۳۹ نامزد با هم رقابت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات باید از فرصت تبلیغات طبق مقررات برای معرفی خود و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها استفاده کنند و صادقانه آن را با آحاد مردم در میان بگذارند، اظهار داشت: رعایت دقیق مُر قانون انتخابات در تمام مراحل و شرایط موضوع مهمی است که نامزدها و هواداران آنها باید نسبت به رعایت آن، وظایف خود را انجام دهند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که به اذعان فعالان سیاسی استان یزد، به دلیل رد صلاحیت‌های گسترده، اصلاح طلبان در یزد تقریبا هیچ کاندیدایی برای این دوره از انتخابات ندارند.

بر همین اساس هم شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان یزد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در انتخابات پیش رو، کاندیدایی نخواهد داشت و ارائه لیست را به عهده هر یک از احزاب اصلاح‌طلب استان می‌گذارد تا در صورت تشخیص خود بر اساس تصمیمات و سیاست‌های درون حزبی اقدام به حضور در انتخابات کنند که به دلیل خالی بودن دست احزاب اصلاح طلب در استان یزد، این احزاب فقط به دعوت مردم به مشارکت در پای صندوق‌های رای اکتفا خواهند کرد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار