معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۵ هزار و ۱۳۳ حامی نیکوکار حمایت ۳۹۲۴ یتیم و کودک نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌ دارند.
کد خبر: ۸۲۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 10 February 2020

«غلامرضا مشعل چی» با بیان این که طرح اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌های موفق این نهاد است که به‌ منظور حمایت مادی و معنوی خیران از ایتام و کودکان نیازمند اجرا می‌شود، افزود: ۱۵ هزار و ۱۳۳ حامی نیکوکار حمایت ۳۹۲۴ یتیم و کودک نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان یزد را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده‌ دارند.

 وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح اکرام ایتام و طرح محسنین بیش از ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی حامیان نیکوکار به‌حساب ایتام و کودکان نیازمند واریزشده است.

معاون کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین، طرح‌هایی هستند که به‌موجب آن حمایت مالی و معنوی ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد به خیران و نیکوکاران واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن امر حمایت یک یا چند نفر، ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به‌حساب بانکی هرکدام از آنان واریز می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان، گفت: این نهاد با تبعیت از مولی امیر المومنین (ع) و با توجه به سفارش‌ها و روایات فراوانی اسلامی که در خصوص اطعام گرسنگان و محرومان، بخصوص اطعام و افطار دادن به روزه‌داران رسیده است، طی ۴۱ سال گذشته کمیته امداد استان یزد در ماه مبارک رمضان نسبت به اطعام و افطاریه دو میلیون و ۵۷۱ هزار نفر از مددجویان، دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش با اختصاص ۳۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد یزد، مشعل‌چی با بیان این که کمیته امداد اقدامات ارزشمندی هم در خصوص آزادی زندانیان آبرومند انجام داده است، عنوان کرد: این نهاد به‌عنوان بازوی حمایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از مساعدت دولت و همکاری سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند و آبرومندی که قادر به پرداخت مبلغ محکومیت خود نیستند، اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهد، کمیته امداد طی ۴۱ سال گذشته با اعطای یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان وام بابت دیه و مالی زمینه آزادی ۴۹۷ نفر از زندانیان آبرومند را فراهم کرد.

این مسئول در پایان یاداور شد: کارشناسان حقوقی این نهاد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومان، پیگیر مسائل حقوقی و قضائی خانواده‌های تحت حمایت بوده و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می‌کند، طی ۴۱ سال گذشته این نهاد نسبت به پیگیری ۲۵ هزار مورد مسائل حقوقی و قضایی مرتبط با کمیته امداد این استان و مددجویان تحت حمایت اقدام کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار