مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد گفت: عمده آب استان یزد غیر قابل شرب و با EC بالای 2000 است.
کد خبر: ۸۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 08 February 2020

محمدمهدی جوادیان زاده اظهار داشت: مسئولیت شرکت آب منطقه ای تامین آب پایدار و سالم برای همه مردم است که وظیفه پایش و حراست کمی و کیفی منابع آب موجود، همچنین مدیریت عرضه و تقاضای آب را بر عهده دارد.

وی با اشاره به پروژه های مهم این شرکت ادامه داد: سد هرات (سدخوانسار) مهمترین و به تعبیری اولین و آخرین سد استان یزد به شمار می رود که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این طرح به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تامین اعتبار و اتمام پروژه در سال آینده قول مساعد داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه  لازم است همه فعالیت های صنعتی و معدنی در استان در چارچوب استاندارهای محیط زیستی و کیفی منابع آب انجام شود افزود: به علت قطع و وصل های مکرر خط انتقال آب به یزد تصمیم گرفتیم حجم ذخیره آب را بالا ببریم، لذا ساخت جمعا 110 مترمکعب مخزن را شروع کردیم که 50هزار متر مکعب آن با 55درصد پیشرفت فیزیکی در شهر یزد است که این اقدام می تواند ریسک تأمین آب را کاهش دهد.

جوادیان زاده با اشاره به پروژه های دیگر شرکت آب منطقه ای گفت: تلاش می کنیم تمام پروژه های سفر اول رییس جمهوری را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه استان های کشور در میزان آب تجدیدپذیر عنوان کرد: طبق مطالعات، استان یزد و قم کمترین میزان آب تجدید پذیر را در کشور دارند به گونه ای که یزد، رتبه 7 کشور را در کسری مخزن دارد بنابراین وضعیت یزد در منابع آبی بحرانی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد افزود: در حال حاضر آب شرب 300 روستا به علت کمبود منابع آبدر استان از طریق تانکر تامین می شود که این امر منجر به افزایش مهاجرت روستائیان به شهرهای استان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار